ny belysning over skrivebord, Hvilket armatur

Jeg har længe været på udkig efter noget belysning til mig og kærestens skrivebord. Bordet er en laminat bordplade som man også bruger i køkkener.  og måler ca 220x70 cm
Bordet bliver brugt som skrivebord, og computerbord. 

Da det er i en kælder, er der ikke så højt til loftet, omkring 220-230 cm. jeg havde derfor kigget lidt efter et armatur som dette og var faktisk ogsåblevet enig med kæresten om det skulle være dette, men så opdagede jeg lige prisen var uden moms Også synes jeg efter hånden det er lige i overkanten. synes allerede 1000 var lige i toppen af hvad jeg ville give.

Så nu spørger jeg jer til råds, er der nogle armature eller forhandlere med stort udvalg i kan anbefale.  Det skal helst være med HF spole.
Håber på nogle gode bud 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ser jo vældigt ud ! Der er bare lige en ting i skal være klar over. De giver et skarpt skærende lys især hvis i har sådan en laminat bordplade kan genskinnet generer ret voldsomt.
Personligt ville jeg nok vælge nogle vægmonterede Arkitektlamper !
Onkel Harald har da også sådan nogle amaturer  og det er til en helt anden pris, mere meneskelig pris
Skrevet af Illisher på 02 maj 2011 19:49
Jeg har længe været på udkig efter noget belysning til mig og kærestens skrivebord. Bordet er en laminat bordplade som man også bruger i køkkener.  og måler ca 220x70 cm
Bordet bliver brugt som skrivebord, og computerbord. 

Da det er i en kælder, er der ikke så højt til loftet, omkring 220-230 cm. jeg havde derfor kigget lidt efter et armatur som dette og var faktisk ogsåblevet enig med kæresten om det skulle være dette, men så opdagede jeg lige prisen var uden moms Også synes jeg efter hånden det er lige i overkanten. synes allerede 1000 var lige i toppen af hvad jeg ville give.

Så nu spørger jeg jer til råds, er der nogle armature eller forhandlere med stort udvalg i kan anbefale.  Det skal helst være med HF spole.
Håber på nogle gode bud 


Greenline har også andre armaturer til betydelig mindre priser også med HF spole. Kun hvis bordpladen er blank, kan der opstå genskin fra armaturet. Med den loftshøjde du nævner, tror jeg ikke det bliver et problem. Prøv at se på:

http://www.greenline.dk/Produkter/424/Kontor-og-butik

 


fase
også med et lysstofrør?  tænke på at sætte 2x28W i.  
Bordpladen kan sagtens give lidt genskin, men tror nu ikke det bliver et problem.  
har desværre ikke plads på vægen til lamper, der er fyldt 
har skam kigget på de andre. Synes bare lige dette slimline armatur var rigtig pænt, og det tiltalte mig rigtig meget at det ikke var dybere end det var, så det ikke ligner en stor klods. Og det tror jeg desværre alm. størrelse armaturer vil komme til her i kælderen..


Er der ellers nogle andre sider hvor man kan kigge armature? 

Eller kan i anbefale nogle butikker som har stort udvalg af forskellige lamper, ikke nødvendigvis armaturer. men et sted hvor man måske kunne samle lidt inspiration og sådan.
Hvad med et par af de runde amaturer der hænger i vire ned fra loftet, det kan endda give en mere hyggelig belysning når hele rummet bliver blæst op af et loftsamatur.
Der er også den mulighed at bruge lysdiode bånd, de kan rent faktisk give så meget lys at du kan sidde og læse ved det.
Annonce
Det er nok kun kæresten der kan komme under armaturet hvis det bliver nedhængt. Der er ikke ret højt til loftet jo. 

Det der tiltalte mig så meget ved det andet var nemlig at det var slimline, så det ikke så så stort ud, som jeg er bange for et alm. størrelse armatur vil.  

diodebånd er jeg bare bange for giver et så skarpt lys, at man bliver blændet uden at de rent faktisk giver ret meget lys. (Ligesom lyset på ballerup station hvis nogen kommer der, det ganske forfærdeligt)   men har desværre ikke været ude i nogen butikker eller lign. der havde en anstændigt udvalg af diodelys, så har ikke det store kendskab til dem. 
Næh jeg kommer så lidt som muligt ovre ved alle de der Kjøvenhavnere  Diodebelyasning er fremtiden, og der findes efterhånden mange varianter, lige fra det skarpe du omtaler, til hyggebelysning.
Prøv dette link:  www.kerychip.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis