teak rist / teak bund

Hej !

Skal høre om man i bunden af cockpittet kan lime teak stave direkte oven på glasfiberen og efterfølgende fuge

Eller er det bedre bare at lave en løs bund rist

Grunden til dette er at min bund i cockpit virker lidt blød og måske med begyndende revner  

Og har ikke lige den store erfaring i det med teak arbejde , men har fået skåret mig en røvfuld lister på 38 x 11  mm.

Tim  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er klart nemmest at rense og vaske cockpittet, hvis du har en rist, der kan tages op. Det var jeg glad for vi havde, en dag min 1-årige dreng havde spist spaghetti med kødsovs på sommerturen...

En rist, med træ både på tværs og på langs afstiver nok også bedre end pålimede lister/brædder, der sikkert kun ligger den ene vej.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Lav en rist af dine teak stave. Sæt dem sammen på nogle "strøer" og lav evt. risten i 2 stykker, så den er nemmere at tage op ved rengøring. Listerne skrues fast og ved samling limes de i samling. Jeg brugte PU-lim til min rist. Det kan også fjernes igen når det er tørt.

Det bliver aldrig godt at lime noget på bunden, hvis ikke den er stabil. det vil du få problemer med. En rist er samtidig mere skridsikker.

Hilsen

Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie" Hejlsminde

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg