Reetablering af græsplæne jsc99dk 20 8700 02-05-2011 10:25 HejSidste efterår gik jeg igang med at fræse vores græsplæne op med en stennedlæggerfræser, men begik den fejl at jeg ikke fik sprøjtet den gamle græsplæne. Dvs jeg slet ikke kunne rette det fræste ud men en rive, for jeg kom bare til at trække totter af græs med op hele tiden. Derfor tog jeg kontakt til flere forskellige anlægsgartnere og de kom med det råd jeg skulle lade det hele ligge og så sprøjte det hele med fx Roundup her i foråret og så fræse det hele igennem, fjerne rødder, tromle osv og så så græs. Jeg har nu sprøjtet det hele i 2 omgange og alt ser ud til at være vissent, ved godt der sikkert kan "gemme" sig en del ukrudt der ikke er kommet frem endnu, men det er også lige meget. så mit spørgsmål er om jeg skal leje en stennedlægger fræser igen eller om jeg bare skal leje en alm. havefræser og fræse det hele godt igennem? Arealet er på ca. 700 m2, så der er lidt at gå igang medMvhJesper 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 02-05-2011 12:09 En ganske almindelig selvkørende fræser vil være fin til formålet, det skal bare være en med modsat roterende knive. Altså at knivene køre imod kørsels retningen, det giver det bedste resultat.
jsc99dk Trådstarter 20 8700 02-05-2011 13:31 Det vil jeg prøvet at finde, mine forældre har godt nok sådan en Texas havefræser, men den kører netop ikke "modsat".. Jeg må lige prøve at tage fat i den lokale trælast eller lign for at se om de har sådan en fræser så.Men tak for svar.MvhJesper