Lys i køle/fryseskab slukker ikke?

Hej

Jeg har det problem at vores Gorenje indbygnings køle/fryseskab model nr. Ki292LA ikke slukker for lyset når døren lukker, Og derved bliver der meget varmt i skabet. Pæren er pt. skruet ud.

Jeg har selvfølgelig kigget efter synlige fejl, men underligt nok findes der på denne model ikke nogen kontakt det bliver trykket ind når døren lukker. På det vedhæftede billede kan man se eneste betjenings indmad i skabet, og hvor andre skabe har en knap der bliver trykket ind eller en sensor, er det fortsat en gåde hvordan det virker på dette skab

Har været rundt i flere hvidevare butikker og kigge og har snakket med Gorenje som "overraskende nok" kun kunne tilbyde at sende en teknikker.

Kunne man være heldig at der findes nogen her som evt. kender skabet eller andre som har haft samme problem?

Med venlig hilsen
Allan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en hurtig tur med google gav mig følgende side 

ligner en mini usb stick.  Det muligt det "bare" er den der er gået i stykker, og som skal skiftes..  


Teknikker, yeah så de lige kan score 1000.- for 1 min arbejde + en køretur :p
Jeg har fået teknikerbesøg mens der stadigvæk var garanti på køleskabet.
Jeg har kun en kompressor til både køl og frys. Fryseren har første prioritet og køleskabs temperatur bliver finreguleret med pæren.
Bliver det for koldt i køleskabet vil den lyse. Det har jeg fået at vide.
Det passer også meget godt fordi pæren er tænd en gang imellem, men kun på halv blus.
Men det udelukker ikke at din kontakt er deffekt.
Det ligner en eller enden magnetisk kontakt. Det er måske magnet i tætningslisten som aktiverer kontakten?
Skrevet af DLG på 07 maj 2011 04:52
Jeg har fået teknikerbesøg mens der stadigvæk var garanti på køleskabet.
Jeg har kun en kompressor til både køl og frys. Fryseren har første prioritet og køleskabs temperatur bliver finreguleret med pæren.
Bliver det for koldt i køleskabet vil den lyse. Det har jeg fået at vide.
Det passer også meget godt fordi pæren er tænd en gang imellem, men kun på halv blus.
Men det udelukker ikke at din kontakt er deffekt.
Det ligner en eller enden magnetisk kontakt. Det er måske magnet i tætningslisten som aktiverer kontakten?

Jeg vil på ingen måde udelukke at du har ret, men det er da den tåbeligste måde at regulere temperaturen jeg længe har hørt. Var det mit skab blev pæreren pillet ud uden ugrundet ophold. Først bruge kompressorstrøm på at køle ned og derefter pærestrøm for at varme op igen. Er der nogen der husker udtrykket Ebberød Bank?
Desuden sidder lyset oftes (så vidt jeg har lagt mærke til) øverst, hvorfra varmen så fordeler sig opad....

Der er ikke ret mange ting der tager skade af at blive en grad eller halvanden under de gængse 5ºC.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis