Giantco sprint problem

Hey.. Jeg skriver denne tråd fordi jeg virklig håber der er en eller anden der kan lede mig på rette vej..jeg købte i 2007 eller 2008 en giantco sprint 30'er.. den har kun kørt lidt over 1000km, og nu er der problemer med den.. 

Den starter fint om morgenen.. bruger kickstart da batteriet er dødt, da den har stået stille i over 1 år..

Der skal en 3 spark til, og så er den igang.. Nu starter problemerne.. Den holder sig selv kørende i ca. 1 minut, og går så død.. når jeg så prøver at starte den igen, sker der ikke en skid, og bliver derfor nød til at vente 1-2 min før jeg igen kan starte den.. det sker ca. 5 gange, og så begynder den at kunne køre i tomgang i over 5 min uden at gå ud.. YAY! >.<

Har prøvet at justere på tomgangsskruen, men det hjælper intet..

Når jeg så skal køre på den, kommer den hurtigt op på de 30km/t, og kører fint i 10 meter, men begynder så at køre langsommere og langsommere, indtil jeg kører 10km/t, og til sidst går motoren så ud.

når jeg så får den startet igen, kører den 10km/t på lige vej, og ned af bakke kan den så pludslig godt finde på at accelerere og køre de 30, men den taber straks fart igen, hvis bare jeg skal over et lille bump, og kører så igen kun 10..

Jeg har aldrig pillet ved knallerten, alt som der var der fra fabrikken er der stadig..

Jeg håber der er en her inde som kan fortælle mig hvad problemet måske er, for det er ret irriterende at skulle køre langt på en knallert der går ud rimlig tit, og kører 10km/t.

Jeg har tjekket benzin og olie, og det er alt sammen som det skal være!

en lille ekstra tilføjelse er at den begynder at lave en pive agtig lyd når jeg holder stille, og giver den gas.. men det gætter jeg mig til er remmen som er slidt, og derfor ikke rigtig får fat, men ved det ikke?

På forhånd tak!
Hey.. Jeg skriver denne tråd fordi jeg virklig... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den fejl med ophænget havde vores giantco også, det bliv klaret ved at rette det ud igen, og svejse 1 stk plade på hver side af det udrettede.
Mht ventilerne på disse er de, det evigt tilbagevendende problem.
Selv stiller jeg dem til 0,10 efter råd fra forhandleren hvor vi har købt vores nye Kymco.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg er 100 % sikker på at Kennie har fået ordnet sine problemer med køretøjet, hvis han da stadig har den. For han spurgte  den 2 maj 2011 !!
Havde et ligene problem, men der viste det sig at motoren fik for meget benzin så den druknede istedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis