Brændekløver duer ikke..

Jeg har en opretstående hydraulisk brændekløver der ikke duer mere.
Stemplet kører fint ned, der er god kraft og brændet flækker fint. Når man slipper håndtaget kører stemplet et lille stykke op og så standser det.
Hvis man slukker for brændekløveren og tænder igen kører stemplet 15-20 cm op igen og standser så. Hvis man tænder og slukker 3-4 gange når stemplet helt op, og så kan den flække næste stykke.

Er der nogen bud på hvor problemet er?
Jeg kunne forestille mig, at det er en ventil der sætter sig fast, og så slipper igen når trykket forsvinder, men kloge hoveder må meget gerne byde ind..

vh Rnyboe
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu regner jeg ikke mig selv for et klogt hovede, men lidt har man da imellem ørene.
Har du tjekket at der er olie nok på maskinen ?
Når du slipper håndtaget, springer det så helt tilbage ?
Og så er der jo den sidste mulighed, ting bliver jo efterhånden slidt, det gælder også brændekløvere.
Jeg har selv lige måttet kassere min den gamle, selve ventilhuset er sprængt så olien sprøjter ud, og et nyt koster mere end maskinen kostede  !
Tak for svaret.
Der er olie nok på.
Den er opretstående, med to håndtag som man klemmer sammen om brændestykket med, og så trykker nedad for at aktivere stemplet. Når man slipper håndtagene går de tilbage til udgangspunktet, stemplet kører et lille stykke op og standser så.
Og ja, det kan da være at den bare er udtjent..

vh Rnyboe
har du under søgt retur ventilen.?
hvad sker der når stemplet går istå kan du høre om maskinen går på overtryk

PEK

 

Nu ku vi godt bruge et svar fra trådstarter

mvh

 varmetossen

Kunne det ikke tænkes at trådstarteren forlængst har glemt alt om sin tråd, den er stadig fra maj i 2011
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis