Indervæg i gasbeton med revner ?!?

Hej LDS

Jeg har lige købt hus og har i den forbindelse revet tapet af i stuen for at tapesere om men der nogle revner i gasbetonnen. Virker til at være en sætningsskade for det er værst ved radiatorne aka varmekilden. Der er intet på ydervægene men kun indervægen af gasbeton. De er ca 1 til 2 mm brede. Hvordan lapper jeg dem sammen igen så jeg får en hel flade at tapesere på og på forsvarlig vis så det ikke bliver værrere ? Det er et hus fra 80erne hvis det er til nogen hjælp

Kan tage et billede i løbet af tirsdagen hvis det ønskes

Mvh
Nicolai

Alting er Relativt !

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da meget normalt, og du spartler da bare revnerne med fin sandspartelmasse, når det er tørt  (ca.24 timer) sliber du  og så er den potte ude.
Det er nemlig meget normalt.
Og det er (formodentlig) ikke sætningsskader
Det er en kendt svaghed ved gasbetonelementer.

Du kan godt udspartle revnerne, men der er ingen garanti for at de ikke kommer igen.
Og du kan osse vælge at pumpe lim ind i revnerne, men det sikrer ikke at der opstår revner andre steder.

Jeg kender ikke helt løsningen, men nogle typer væv eller tapeter er vist så bløde/smidige at revnerne ikke opstår opstår i vævet/tapetet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har set på noget Polyfilla Husrep da jeg også har nogle huller efter lidt plugs og lidt løst jeg skal lukke/planere. Skal jeg bare give revnen en tur med det også eller skal jeg have noget specielt lim til de revner ?

Alting er Relativt !

Polyfilla Husrep er blot en skartelmasse og vist ikke særlig fleksibe.
Jeg har ikke personlig erfaring med gasbetonelementvægge.

Men der findes så vidt jeg ved en reparationslim lige præcis til formålet. I patroner, spørg tømmerhandlen, nok lidt dyrt.
Eller der kan anvendes alm. fliselim på cementbasis som anvendes på samme måde sam almindelig spartelmasse.

Men du skal jo overveje om der overhovedet er noget problem. Hvis revnerne ikke var gennemgående i det tapet du hev ned bliver det det vel heller ikke i det nye?

Men skal vi håbe på at andre på forumet har mere direkte erfaring med problemet.
Du kan osse Google på emnet gasbeton lim. Og der kommer lots of hitts. :o)
Tapeten jeg har hevet ned er revnet. Derfor den er røget ned Så vil gerne have det lavet så de ikke kommer igen. Prøver en tømmerhandel for at få noget lim og ellers lapper jeg holder med Hus Reppen. Så skulle det vel være okay ?

Alting er Relativt !

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg står og skal det samme igennem med mit 80'er hus

Man kan så vidt jeg har opsnust få noget special lim til formålet, og så banker man nogle af de der samlings rillede metal banditter (ja den er god nok jeg aner ikke hvad de hedder) i, så revner den ikke der igen, men sikkert et andet sted

Mvh

Morten

samlings rillede metal banditter= bølgesøm

Spørger måske dumt men de der bølgesøm hvordan bankes de i ? Lodret i revnen eller hvordan ? For mine revner er ikke så store der kan komme sådan en der ind.

Men må i den lokale tømmershop og finde noget Gasbetonlim for idag hos XLByg fattede de nada af hvad jeg søgte til mit lille projekt

Alting er Relativt !

De skal ind på tværs af revnen, da bølgerne holder fast i betonnen, så den ikke kan rykke sig mere fra hinnanden lige der..

Mvh

Morten

Og der skal lidt øvelse til, for at slå dem i, uden at ødelægger mere end nødvendigt
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også