Indervæg i gasbeton med revner ?!?

Hej LDS

Jeg har lige købt hus og har i den forbindelse revet tapet af i stuen for at tapesere om men der nogle revner i gasbetonnen. Virker til at være en sætningsskade for det er værst ved radiatorne aka varmekilden. Der er intet på ydervægene men kun indervægen af gasbeton. De er ca 1 til 2 mm brede. Hvordan lapper jeg dem sammen igen så jeg får en hel flade at tapesere på og på forsvarlig vis så det ikke bliver værrere ? Det er et hus fra 80erne hvis det er til nogen hjælp

Kan tage et billede i løbet af tirsdagen hvis det ønskes

Mvh
Nicolai

Alting er Relativt !

Hej LDS Jeg har lige købt hus og har i den... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
do tell?!

Mvh

Morten

AH HVA !?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvad er metoden? nogle tips/tricks?


Mvh

Morten

Der er sådan set ingen metode ud over at du skal ramme dem rent, ingen skæve slag ! Og så må de ikke sidde for tæt. Men jeg syntes det er unødvendigt, da de kræfter der er i sådan en mur, langt overstiger sådan en gang bliks evne til at holde. og får væggen og bølgesømmet fugt vil der komme rust pletter, og så er du virkelig på den. Bare i med noget PU lim, når det er tørt sliber du det overskydende af med sandpapir.
ok

Mvh

Morten

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Rigtigt håndværker.
Formålet med bølgesømmene er/var at holde de enkelte elementer sammen.

Kræfterne i forb. med revnedannelsen i selve elementerne er langt større en hvad sømmene kan holde.
Og skulle de endeligt holde opstår revnerne ved siden af sømmene.
Har fået købt H+H reperationssprøjten. Puha den var dyr. Så er det bare at bore et hul for hvor 20 cm i revnen og så sprøjte limen ind og så ellers slibe det ned ?

Og hvad fuge/spartel ting bruger man til at lappe huller/ujævnheder i den væg jeg lige har pillet tapettet af ?

Så kan jeg snart endelig få lappet min væg og sat noget ny tapet op så alt bliver fint igen

Alting er Relativt !

Tjah ! Nu har du jo købt den dyre lim, en skam at du ikke lyttede til mit råd om PU lim !
Jeg boede for mange år siden i et hus hvor det var en støbt trappe med tilhørende støbt "gelænder" på dette var der lagt klinker. Den nederste og nok også mest udsatte faldt af lige meget hvad den blev lagt op i af mørtel. Så en dag prøverde jeg at lægge den op i PU lim til trælimning, den sidder der endnu og det er omkring 20 år siden jeg lavede det nummer.
Har hørt fra andre at H+H Reperationssprøjten er den eneste rigtige til opgaven. At PU Lim virker vil jeg ikke benægte men har hørt fra flere folk som har gode erfaringer med H+H sprøjten, så den begiver jeg mig i lag med

Men hvad spartel skal jeg have fat i til at spartle små ujævnheder op med samt småhuller fra plugs osv. inden jeg sliber det hele så jeg er klar til en ny omgang tapet ? Har et sted hvor jeg har en ca. 2 cm rille hvor der går et rør med elkabel i hvor der er faldet lidt puds ud. Hvordan retter jeg det bedst muligt det er vel max 2 x 2 cm og ca. 15 cm langt men der er et rør så er ikke en så stor rille ?

Alting er Relativt !

Argh. Man kan ikke edit, så undskyld for at svare til mig selv. Kan læse ud af det hele at en omgang letspartel skulle kunne klare mine opgaver til planering og udjævning samt småhuller osv. Er dette korrekt ?

Vil gerne være helt sikker før jeg kaster mig ud i sådan i projekt i vores stue, så bær lidt over med mig (Første gangs huskøber og handyman)

Alting er Relativt !

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også