Opvaskemaskine kabel med 4 ledninger - hvordan?

Hvordan forbinder jeg et kabel til en opvaskemaskine, når den har 4 ledninger indeni? Der er en sort, en gul/grøn, en brun og en blå. Vaskemaskinen må i instruktionsbogen kun tilsluttes 220-230/380-400 volt stikkontakt - betyder det, at den er beregnet til et kraftstik???

Venter spændt på jeres svar

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Amir på 01 maj 2011 13:26
220-230/380-400 volt stikkontakt - betyder det, at den er beregnet til et kraftstik??? 

højst sandsynligt... bag på maskinen vil der typisk være et diagram som forfæller hvordan den skal/kan tilsluttes. Det kan måske være nødvendigt at se hvilke klemmer som de nævnte ledninger er tilsluttet inde i maskinen.

Tag et billede af diagrammet og smid her ind.


Hej Amir,

Velkommen på LDS..

Din opvaskemaskine kan køre på både alm. lysnet (230V) og på kraft (400V)

Men for at kunne hjælpe dig til hvordan du tilslutter, skal vi helst vide hvilke muligheder du har...
Hvis den bare skal på en alm. stikkontakt, skal du bruge Brun til fase (venstre side af stikket) Blå til Nul ( højre side af stikket ) og endelig Gul/grøn til Jord ( Det miderste ben ) - Den sorte skal i dette tilfælde ikke bruges..

Skal den tilsluttes en kraft installation, skal du lige lægge et billede op af stikket, så skal jeg beskrive det for dig..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis