ny plæneklipper

Hej

Jeg har hidtil klaret mig med en håndskubber, men har så måttet klippe mange af de "lodrette frøstænger" med en håndklipper. Jeg mener nu, at min håndskubber er værdig til en udskiftning, men skal man så købe en rotor eller cylinderklipper?

Har siddet og kigget tilbudsblade og set priser fra omkring 800 kr. for rotorklippere og ned til omkring 300 for alm. håndskubbere.

jem&fix har et tilbud på en mtd 51 bo til omkring 900 kr. kan jeg se, er der nogen herinde der har erfaringer med denne klipper?

Læser at det skulle være en driftsikker maskine, men hvad er jeres erfaring.

mvh

Flemming



 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor er din plæne ?
En ginger eller gudenaa cylinder klipper virker bedre og holder længere end de helt billige modeller. en af dem kan man enda få med batteri på så den er selvkørenden.
Er du vandt til at se på en plæne der er klippet bliver du træt af en der er slået. det er bare ikke så pænt.

Jacob
Hej Jacob


Det kan der selvfølgelig være noget om, men jeg syntes nu ikke min nabo's ser ringere ud og da han har mange kvm så har han selvfølgelig en havetraktor, men igen så er det jo rigtigt, at en cylinder maskine klipper græsset.

Jeg har vel selv ca. 150-200 kvm at klippe.

mvh
Flemming

 

en rotorklipper den skal også slibes en gang om året.
eller to.!

men hvis du er vant til cylinder klippet græs.

men det er en lidt omveldtning. med rotorklibbet græs.
men hvis bare knivene er nyslebet.?
Hej begge

Ja, det skal den jo - det tænkte jeg ikke lige på - så måske man skulle købe en ny cylinderklipper. Jeg har ihvertfald aldrig slebet den jeg har (tror heller ikke den kan) - det er en fra Gardena som skulle være berøringsfri, men det syntes jeg aldrig har fungeret særligt godt så jeg justerede cylinderen tættere på kniven, men den var ellers fin lydløs, men som sagt så er den blevet en del rusten især på kniven så derfor skal den udskiftes.

Så det bliver nok en ny cylinder igen.

Tak for snakken.

mvh
Flemming

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis