Nyt batteri til DeWalt: Udskift til NiHM?

For 6 år siden køgte jeg min DeWalt 18V skruemaskine DC925 (med XRP)
Den har været udsat for meget, og kørt upåklageligt.
Men nu er det ene batteri vist Chrashed.

Det er et 18V XRP batteri DC9096
Jeg tror det er et NiCD batteri, og mankan da heldigivs købe dem endnu,

Men kan jeg ikke opgraderer til et nyt af type NiHM.
Nogen der har erfaringer hermed?
Hviklet batteri er så valgt præcist (model)

Og er der nogen der har erfaring med de uorignale batterier, der fås på dov batteri-hjemmesider?

PFT
Michael

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har faktisk givet mine batterier til Dewalten et nyt liv, læg et batteri i en plastpose og bind den luftæt til, og så ned i fryseren i 2 døgn. Så er de næsten som nye igen.
hvilken typer batterier er det du putter i fryseren? Nicd eller nimh??
Det er jeg faktisk ikke klar over, det var dem der fulgte med da jeg købte maskinen for år tilbage. Der står DE9074 12 v. 1,3 amp.
Annonce
1,3A det lyder som NICD.
Et godt kopi batteri er rigtigt fint.
Prøv batteribyen.dk de er super reelle og deres vare er af fin kvalitet generelt. har dog aldrig købt noget urealistisk billigt. det bør man holde sig fra.

Jacob
Tjah jeg har sådan set droppet ud med den batteri boremaskine, for da jeg fandt ud af at et batteri kostede lige så meget som hele det sæt jeg i sin tid købte, syntes det var tid til igen at gå over til en lille let med ledning. Så jeg kom til at købe en Bosch 650 w af den Blå serie.
Hej

Du kan købe nye lithiumbatterier til Dewalt´en, hos Dewalt. Pris ved jeg ikke noget om, men de skal nok koste en formue.

Mvh Finn
Skrevet af Finn Gevind på 02 maj 2011 08:26
Hej

Du kan købe nye lithiumbatterier til Dewalt´en, hos Dewalt. Pris ved jeg ikke noget om, men de skal nok koste en formue.

Mvh Finn
Ja det gør de, 700,00 kr. pr. styk. jeg har givet 800,00 kr. for hele sættet ( maskine to batterier og en hurtiglader )

hej vil bare lige tilføge at vis du køber lithiumbatterier til Dewalt. skal du også have ny lader, de kan ikke lades op i gamle lader, men de gamle batterrier kan godt oplades i lithiumbatteri laderen.

mvh nicolai.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis