Nyt batteri til DeWalt: Udskift til NiHM?

For 6 år siden køgte jeg min DeWalt 18V skruemaskine DC925 (med XRP)
Den har været udsat for meget, og kørt upåklageligt.
Men nu er det ene batteri vist Chrashed.

Det er et 18V XRP batteri DC9096
Jeg tror det er et NiCD batteri, og mankan da heldigivs købe dem endnu,

Men kan jeg ikke opgraderer til et nyt af type NiHM.
Nogen der har erfaringer hermed?
Hviklet batteri er så valgt præcist (model)

Og er der nogen der har erfaring med de uorignale batterier, der fås på dov batteri-hjemmesider?

PFT
Michael

For 6 år siden køgte jeg min DeWalt 18V... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af nic1205 på 02 maj 2011 13:18
hej vil bare lige tilføge at vis du køber lithiumbatterier til Dewalt. skal du også have ny lader, de kan ikke lades op i gamle lader, men de gamle batterrier kan godt oplades i lithiumbatteri laderen.

mvh nicolai.
Det kan du være helt sikker på at jeg ikke gør, når den ikke kan mere med de eksisterende, ryger den ud på den blå hylde

batterierne på min 12V dewalt er også godt sløve, hvor længe holder batterierne efter en tur i fryseren?

EDIT: kiggede lige på mine batterier, og de hed også DE9074 12 v. 1,3 amp, nu har jeg lige puttet det mest sløve af dem i fryseren, så må vi se om et par dage.
Tjah det er lidt underligt for det ene batteri holder faktisk temlig længe efter en tur i fryseren, medens det andet som kom i samme dag ikke kan holde strøm i 5 minutter.
Gammel skrøne med at putte batterier i fryser eller på radiator, hvis batteriet har været dødt og faldet sammen i cellerne opliver du ikke bare sån lige det igen
det har en virkning som at pisse i bukserne for at få varmen, det bliver hurtigt koldt igen

Intet er umuligt for vorherre og en ISENKRÆMMER!!!

Spark ikke på en der ligger ned, rejs ham op og giv ham et par stykker mere.......

Annonce
Så må mit det ene batteri ikke kunne læse, for det virker væsentligt bedre end det gjorde før en tur i fryseren. Det er som med videnskaben der siger at en Humlebi ikke kan flyve, den ved det bare ikke så den fortsætter flyvningen

Jeg kom mit "syge" li-on fra min bærbare i fryseren, det var ikke lige sagen, det var væsentlig dårligere end det var før, og døde 100% kort efter..

mvh jens

Men for at komme tilbage til emnet, Ja så kan du sagtens udskifte dine NiCD uf med NiHM
Uden problemer du kan tilmed også købe batterier med højere Ah,

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis