Hvilken vrmekilde passe til mit hus.

Hejsa jeg er i gng med at total renovere et gammelt stråtgshus og tiden er nu kommet til at vælge varmekilde. Huset er isoleret som følgende
Tag 250 mm iso ud over stråtaget.
Ydervægge 150 mm iso
Gulve 300 mm Iso
Derudover skal det siges at jeg vil have gulvvarme i huset.
Grunden er 1400 m2.
Jeg tænkte selv i noget varmepumpe  luft til vand men er bare i tvivl om det vil være for dyrt i sådan et gammelt hus.
på forhånd tak
Hejsa jeg er i gng med at total renovere et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en tudsegammel Salamander støbejernskedel monteret med en TB Mini pillebrænder, en i teorien helt umulig konfiguration.
Jeg fyrer hver dag, men kan godt klare 2-3 dage afhængig af udendørstemperaturen og kravet til indendørsvarmen. 
Som det ses på billedet, har jeg et lille oliefyr som back up, hvis vi i hård frost skulle være væk i flere dage.
Det blev mig af fruen forbudt at stille en silo an uden for bygningen, da hun ikke ville have, at det skulle ligne en svinefabrik.
I afvigte vinter har jeg varmet 300 m2 beboelse op til normaltemperatur og grundopvarmet 112 m2 værksted for 10 tons piller svarende til kr. 20.000 kr. plus brug 1000 kg træbriketter.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej alle,
Jeg er meget int. i denne tråd. Jeg har 80kvm hus hvor der er ført 20mm rør i fundamentet.. ( 4 kredse) .. jeg aner ikke hvilken varmekilde jeg skal bruge til min gulvvarme. kan i give mig et godt råd her?.. Det er kun EL til rådighed.

Jeg har en vandvarmer,, men er blevet stærkt frarådet at bruge denne til min gulvvarme,, (dels at den ikke kan varme 80kvm op med 3.6KW og dels el regningen).. pleasee help.
Jeg har sådan en ecoteck træpilleovn der køer på vandet. Den koster lige over 30K og så skal der selvfølgelig smides nogle piller i. Den fungerer ganske udemærket i vores lille hus på 102m2 bruger ca 2-3 tons piller om året og huset er rigtig dårligt isoleret (indtil videre)

MVh. Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis