Briggs & Stratton

Hej
Jeg har en god havetraktor med Briggstratton 12,5 hk , men desværer er plejestange er nu knækket, reservedelen koster over 500,- kr. og er ikke lagervarer da min motortype er af lille serie produktion....nu til mit spørgsmål....kan jeg uden videre skifte til anden Briggs & Stratton 12,5 eller måske til større?
Hvilke Briggs & Stratton motor i denne størrelse er mest driftsikre og er reservedelene priser ikke tårnhøje?

Mvh Jan
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de passer sammen, eneste forskel kan være akslen med remskiverne, det kan være en 25 mm, eller en 1" (25,4mm)

Nu er B&S jo ikke just den mest holdbare motor, Honda er nok det beste inden for små motore.

De billige Kinisiske Honda kopi, skulle være et rimeligt alternativ.

Hvis plejlstangen er knækket, er der nok en grund til det, og umidelbart vil jeg ikke mene, du kan nøjes med at udskifte plejlstangen.

mvh jens
Ja, min formodning er også at plejestangen har været spændt for hårdt på krumtappen....
Har jeg forstået det rigtigt at jeg vil kunne bygge en Honda motor på min havetraktor istedet for Briggs & Stratton motoren??
Mvh Jan
Ja det vil jeg mene, at en Honda passer over

mvh jens

Hej .jeg har et problem med en b,s motor der kommer kompasion ud af indsugningen de er en ny motorblok jeg har sat på og stille ventilere som de skal nogle bud mvh finn 

Annonce

Hvis i har haft knasten eller krumtappen ude af motorblokken, vil mit bedste bud være i ikke har fået den timet knastakslen rigtig.

Hvordan du skal få det stillet rigtig, afhænger af om det er en top eller sideventilet B&S i har rodet i livet på.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif. Tak for dit svar det er sideventtiler på den kunne du hjælpe med hvordan vi gør mvh finn 


Fimpe skrev den 07-10-2017 18:48:24

Hej Leif. Tak for dit svar det er sideventtiler på den kunne du hjælpe med hvordan vi gør mvh finn 


Det er ret simpelt, men der er to måder det kan vende. Derfor er det bedst du selv læser dig til hvordan i motorens manual, som du finder her:  https://www.briggsandstratton.com/n...nuals.html

Er der noget du ikke forstår spørger du bare. Husk lige og opgive typenummeret på motoren så jeg kan slå op for og være 100% sikker på jeg ikke stikker dig noget vrøvl.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak Leif vi vender til bage hvis der noget mvh finn 

Hej her inde. Vi har et problem med vores b.s motor til havetraktoren vi har skifte motorblok og den her helt ny og alt er som det skulle være med den blaser ud af karbetoren og vi har prøve og trække alt er der. Nogle der har et bud mvh finn 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis