Brun udstødning pga varme.

Hej igen.
Så kom der et nyt spørgsmål til brevkassen.
Når en udstødning får den brune farve pga varmen, Kan man pudse/slibe det væk på nogen måder?
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tvivler jeg stærkt på du kan, når først rørene bliver brune er det fordi de har været glødende eller ialfald meget varme. Så det er enten nye eller du vænner dig til det, de fleste motorcyklers forrør er brune. Dem der ikke bliver brune skyldes at de er dobbelte så der er luft imellem rørene. Men det betyder altså intet i forhold til motorens yde evne.
det brune farve på udstøding er fornemtlig "andløbent"
på grund af varme.
oftet på forrør.!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af hans2.hansen på 30 apr 2011 15:25
det brune farve på udstøding er fornemtlig "andløbent"
på grund af varme.
oftet på forrør.!
NØJ det siger du ikke Hans

Jo, forrør af rustfri stål der er blevet blå, gule/brune kan godt gøres blanke igen. Hos forhandleren (Hein Gericke) kan du få noget special syre til dette. Syren skal blot spreyes på det kolde forrør/udstødning, virke i 1-5 minutter og spules af igen.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Hej Mads.
Vil det efterhånden ikke øge tæringen af forrøret. Syre er jo ætsende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hmm! Rustfrit stål A4 er jo syrefast men jeg ved dog ikke hvilken kvalitet udstødningsrør bliver lavet af?? Personligt bruger jeg det ikke da jeg godt kan li´blå udstødninger.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

mads74.dk.

denne farve på forrør ser flot ud med forskellige tonninger.
i renbuens farver.?
Tjah mit bliver skiftet ca hvert 3 år, da jeg kører hele året rundt, også når de der botnakker smider rust-akselerator på vejene.
håndværkeren.

kan du ikke få en speciel rustfast stål forrør.!!!
over for vinderens vejhælvede. (vejsalt også videre) der strøges på vejene.!

men hvor meget koster forrøret til din mz bike.!
Skrevet af mads74dk på 30 apr 2011 18:32
Hmm! Rustfrit stål A4 er jo syrefast men jeg ved dog ikke hvilken kvalitet udstødningsrør bliver lavet af?? Personligt bruger jeg det ikke da jeg godt kan li´blå udstødninger.


Rustfrit og rustfrit... Jeg har stadig til gode at se rustfrit stål, som også er korrosionsfast. Om godset forsvinder som følge af rust (oxideret jern) eller andre kemiske forbindelser kan være et fedt. Godstykkelsen er forringet.

Jeg har oplevet utallige rør, der laver pittings -små meget lokale gennemtæringer- som følge af saltvand, svovlsyrling  (H3SO4) med mere.
Rustfrit stål type XXYY er modstandsdygtigt overfor svovlsyre, hvis denne er over 96% koncentration, ellers er det ætsende. Samme rustfri stål kan pasiveres med phosphorsyre, so den bliver mere resistent overfor bl.a. salt. Stillestående saltvand er i øvrigt langt mere agresiv overfor rustfri stål end saltvand i bevægelse.
Men korrosionsfast, det har jeg stadig til gode at se noget rustfrit blive.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også