persolig tid på arbejdet

er der nogen som ved om man har krav på personlig tid i hver time? har hørt man har 5-10 min hvor man har krav på??? til evt wc besøg

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg godt nok ikke man har. Men man må jo gå på toilet når naturen kalder.
Men ring da til din fagforening de ved alt om sådan noget.
Arbejdsmiljøloven foreskriver forskellige ting, så det kommer an på hvad du laver.
Det væsentlige er vel at du tjener din egen løn og noget til firmaet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Genarelt Har man 5 minuter personlig i vær time.... De skal bruges til at snakke med dine kollegaer og gå på torilettet og klør dig selv i næsen...

Så siger folk jamen det holder de godt nok ikke... så siger jeg jo... i løbet af en time snakker du måske 20 gange med din kollege af 10 sekunder og piller dig i næsen og alt mulig andet...

Jeg plajer at siger... bare man får lavet det man bliver sat til og det går hurtig nok... Så er det sku fint nok...
Skrevet af grandoldman på 30 apr 2011 00:40
Arbejdsmiljøloven foreskriver forskellige ting, så det kommer an på hvad du laver.
Det væsentlige er vel at du tjener din egen løn og noget til firmaet..

Nemlig, det er vel det væsentligste.

For 8 x 5 minutter dagligt = 40 minutter om dagen, eller 200 minutter om ugen.
Altså 3 timer og 20 minutter om ugen hvor man får løn for ingen ting.

Så må man håbe at man henter denne til sin arbejdsgiver i de resterende 34 timer og 40 minutter...
Skrevet af Kent A på 30 apr 2011 21:55

Så siger folk jamen det holder de godt nok ikke... 

Ja, de fleste plejer at bruge en del af disse med at  komme igang om morgenen også, de skal lige have en kop kaffe, snakke med kollegaen osv..

Generelt så regner jeg med ca. 1½ times spild tis om dagen pr. medarbejder, så er væsentligt mere end de 40 minutter som de faktisk har.
Annonce
Jeg stod og snakkede i telefon, på et tidspunkt. Chefen kom med en spydig bemærkning om arbejde og fritid. Og jeg forstod den udemærket.
-De efterfølgende dage kom jeg til sædvanlig tid. Men blev siddende i firmabilen til præcis arbejdstids begyndelse, inden jeg gik ind i firmaet. Derudover gik jeg med mine kolleger ud for at ryge, selvom jeg er ikkeryger. Det skete ca 2 gange i timen. Og derude måtte jeg åbenbart godt snakke i tlf...

Chefen kom så senere og sagde at vi nok var gået lidt forkert af hinanden :-)
Så nu kan jeg godt tage min private tlf i arbejdstiden.

-Alt med måde selvfølgelig. Jeg kender ikke reglerne. Men med min nuværende arbejdsgiver, har vi det fint.
Jeg arbejder ofte et kvarter eller mere over, uden at skrive det på. Men så har jeg også stået og hygget mig i løbet af dagen.

-Faktisk stod jeg engang og fik en kop kaffe med en økonoma i et storkøkken. Vi havde lidt fælles interesser og tiden trak ud.
Så kommer en af de andre chefer forbi, og nævner at jeg jo ikke er billig at have til kaffe!
-Hun svarerede ganske kort, ,at ham Poul her, han knokler når han går i gang. Og jeg ved at han ikke skriver overtid på regningen, når han har stået og sludret. Det kan jeg se på de regninger vi får!!

Det giver en god fornemmelse :-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja, alt med måde jo....

Om mon ikke din chef alligevel havde bemærket du alligevel gik i gang før arbejdstiden, og ikke "spilde" alt for meget tid i løbet af dagen, så er det jo okay at personen også tager telefonen hvis den skulle ringe i løbet af dagen.

Men det kan også gå den anden vej, havde en ansat som brugte min. 1-1½ time om dagen med at snakke i telefon og sende SMS, han røg altså efter 1 uge.... det er sku for meget og skader ikke god stemning blandt kollegaer der arbejder mens han står og snakker i telefon.
Hvis i vil se nøje regnende så skulle i prøve at arbejde i et amerikansk ejet firma hvor det er wall street og deres compliance-jurister der bestemmer!!!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis