Alternativ til oliefyr

Hej.
Vi skal finde på noget andet end oliefyr. Vores jordtank skal skiftes om 2 år og brænderen synger også (højt) på sidste vers.
Kedlen er en ca 10 år gammel Vølund 810 støbejernskedel ( ikke kondenserende) Jeg ved ikke om den kan genbruges til noget.
Der er også noget med skrotningspræmie på oliefyret. Gælder det kun hvis man skrotter det hele eller evt kun brænderen og bruger kedlen til noget andet?

Hvad ville i mene var det bedste alternativ?
Vi bor 6 mennesker på 201 m2 og bruger ca 2000 l olie om året pt.
Fjernvarme er en mulighed men jeg har altid ment at det var for dyrt.


Hej. Vi skal finde på noget andet end oliefyr.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har besluttet at investere i et pillefyr.Havde jeg haft pladsen havde jeg valgt et stoker feks twinheat eller vulkanus som kan fyre med lidt af hvert, men det ender nok med en MGM comfort fra Benekov.
Den fylder ikke ret meget, og så må jeg leve med at skulle fylde piller på lidt oftere. Den er helt ny så den er stadig på teknologisk institut til test. Men de siger den klarer sig godt.
Venter spændt


Skrevet af Naveren på 26 jun 2011 20:37
Huset skal være velisoleret før jordvarme kan komme på tale. Der er flere eksempler med folk der har fået installeret jordvarme i forbindelse med renovering af et gammel hus, at de ikke kan holde varmen om vinteren. Det kræver at huset er fuldstændig up to date med tæthedskrav, isolering, varmkant ved sokkel, osv. Du kan også være heldig at det fungerer fint, men det kan være en chance at tage.

Det kræver hovedsageligt at slangene er lange nok.. Og at man får en pumpe der er stor nok.

Det er altså ligemeget hvor godt huset er isoleret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis