Gipsplade uden på malet filt - må man det?

Hej,

Vi har en væg der er halv spånplader/halv gipsplader. Den nyopsatte filt bliver ved med at bule i samlingerne mellem gips/spån, og tapeten der sad på før flækkede også.

For at løse problemet een gang for alle overvejer jeg at sætte et lag gipsplader på hele væggen.

Der er noget med at tapet skal fjernes inden man efterisolerer en væg indefra (for at undgå skimmel?), men gælder det også malet filt - og i dette tilfælde isoleres der jo ikke, men der sættes blot et enkelt lag gips på.

Vi har netop fået renoveret værelset pga. skimmel under gulvet, så jeg ønsker ikke at lave noget der kan give skimmel i væggen

mvh
Brian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en ydervæg hvor der er brandkrav vil jeg vælge og pille eksisterende ned og bygge det op på ny. Jeg vil altid vælge to lag gips og sætte dampspærren imellem 1 og 2 lag gips.

Skimmel kommer pga fugt og ikke fordi der er tapet eller filt.

/mulle

 

 

 

Uanset om det er gipsvægge eller gipslofter, er der ingen problemer med at lave en lag siddende med filt og maling på.

Smide du bare et nyt lag gips op, men husk at alle kanter skal være understøttet, dvs. også kortkanterne, her kan med fordel bruges T-skinner eller pladsbånd, og skal det være rigtigt godt, så køber du plader med spartelkant på kortkanterne også.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også