Støbe under garageport

Hej.

Som en eftertanke betemte jeg mig for at montere en garageport i mit nybyggede værksted, så derfor er jeg stødt ind i et lille problem.

Porten er en udad svingende dobbeltdør uden bundstykke.

Fundamentet er støbt i præfabrikerede L-elementer, der er et L-formet stykke flamingo, men en tynd betonforskalning på den ene side, hvilket betyder, at de yderste 50mm af fundmentet er ren flamingo (bortset fra 15mm betonforskalning), men et meget tyndt lag beton på oversiden (altså den side der er gulvet)

Dette er ikke noget problem ved døre med bundstykke, ej heller ved monteringen af væggene. Men med en port uden bundstykke, kan det tynde lag beton over flamingokanten ikke holde til trafikken.

Havde tænkt på at lave et bundstykke til porten i eg eller alu, men jeg er ret hooked på at der ikke skal være et trin, for det gør det lettere at spule gulvet, og svabre vandet ud af porten, køre tunge værktøjer ud af porten, uden et irriterende trin osv.

Så havde blot tænkt mig at sætte en børsteliste under porten, og så have et løst trin jeg kunne montere på indersiden med skudrigler om vinteren.

Men hvordan løser jeg flamingokant problemet?

Havde tænkt på at fræser flamingoen væk 60mm ned, i portstykket, armere fordybningen, og støbe en fast kant. Duer det? Hvad gør andre mennesker for at tætne deres bundstykkeløse døre?

Det skal siges at værkstedet er isoleret og opvarment.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis