Et par spørgsmål til Sabb 8 hk diesel

Hejsa
Nogen der kan fortælle mig den nemmeste måde at tømme olien af?
(Har tænkt mig at skifte denne).

Har forsøgt at suge det ud fra der hvor man fylder på. Men det praktisk taget umuligt.

Hvor ofte bør man skifte oliefilter på sådan en fætter?

Tak
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan suge det op i det hul hvor oliepinden sidder, hvis der ikke er et specielt aftapnings rør på maskinen. Olie filter skiftes en gang om året.
Hejsa,
Hvad skal jeg så suge det med?

ok så vil jeg skifte det i år...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Se dengang da motoren var ny, blev der leveret en olie pumpe med i "pakken" du kan købe en sådan pumpe hos en maritim udstyrs butik. Det er sådan en lille messing sag med et langt rør der kan nå ned i sumpen på motoren.
Jeg har forsøgt med denne.
Men synes ikke den pumper noget....Er nød til at bruge den tyndeste slange der medfølger...

hmm
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2049&n=10
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Mandyhan på 28 apr 2011 08:45
Jeg har forsøgt med denne.
Men synes ikke den pumper noget....Er nød til at bruge den tyndeste slange der medfølger...

hmm

Du skal nok lige spæde den, d.v.s. du skal hælde lidt olie ind af udgangs tuden og lade det virke lidt inden du pumper. Det er et slidsomt job men efter et stykke tid skulle sumpen gerne være tømt. Den model jeg tænkte på har godt nok et tyndt messing rør, men hvis du når du skubber slangen ned forsøger ikke at stoppe mere ned end nødvendigt, skulle det lykkes, problemet med at stoppe den for langt ned er at så drejer slangen måske opad nede i sumpen, og så får du ikke det hele med op.
Skrevet af Håndværkeren på 28 apr 2011 09:05

Du skal nok lige spæde den, d.v.s. du skal hælde lidt olie ind af udgangs tuden og lade det virke lidt inden du pumper. Det er et slidsomt job men efter et stykke tid skulle sumpen gerne være tømt. Den model jeg tænkte på har godt nok et tyndt messing rør, men hvis du når du skubber slangen ned forsøger ikke at stoppe mere ned end nødvendigt, skulle det lykkes, problemet med at stoppe den for langt ned er at så drejer slangen måske opad nede i sumpen, og så får du ikke det hele med op.

tak for dit svar!

Ved du egentlig farvekoden til motormalingen, har ikke kunne støve den op nogen steder?

det nemmeste er at bruge en oliesuger med vacumpump.
af den type der har en form af en kugle eller cylinder
og de koster ca. 500 til 1000 kr.
og jeg har en af dem ( en kugleform model hobby 6 ltr.)
og er meget effektiv.

du kan finde den i www.google.dk oliesuger (hobby 6 ltr.)
der kan du se den. i billeder.!
og jeg bruger den til min plændeklipper i oliepindshullet. til at suge op

en lille tip.

er at klodse op på den modsatte "hjørne" af oliepinden med en klods
under hjulet. (rotor plændeklipper)
der for du al olie med op.!

8
Kan denne anbefales?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9044&n=10
Hold nu op med det pjat, du har jo ikke trykluft i båden vel. Brug den billige manuelle pumpe, det er trods alt kun en gang om året du skifter olie. 2 gange hvis du sejler om vinteren også.
Motoren er bare grå ,men giv den græsgrøn, det giver en Hk. mere, ifølge Marstallerne
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også