Dur dette fejlstrømsrelæ, sammen med VLT

Hej Jeg har en Danfos VLT, den kræver jo et specielt fejlstrømsrelæ.
Vil denne her kunne bruges ....
det er en Siemens, 5SZ6 466-0K

mvh jens
Andet, Siemens, 5SZ6 466-0KG00 NFI Afbryder. 63A

Har 2

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.iansystem.com/image/catalogue/Rccb/i21_page10_16-3.pdf

se side 4

Det er en type B, som er beregnet for pluserende DC og andet skidt som en frekvensomformer kan finde på at smide ud på nettet - så den burde kunne bruges.

Bemærk at den har en udløsestrøm på 300mA - hvor et alm. HPFI er på 30mA - så det vil kræve en noget bedre jordforbindelse hvis det er i et alm TT net.
Tak for svaret...

Findes den type også i mer fintfølende udgaver, 300 mA er jo nok lidt rigeligt.

Eller er det ok hvis det kun bruges til Vlt'en, når vlt, motor og maskine er jordforbunden.

mvh jens
Jo de findes også i 30mA udgaver - men de er dyre, så hvis du allerede har den anden, vil jeg tror det er noget billiger at få installatøren til at måle din overgangsmodstand til jord (Jordspyd) og sikre at den er under 166ohm (50V / 300mA = 166 ohm - de 50V er max berøringsspænding under en fejl...

Han skal vel alligevel ud og installer relæet

Du må absolut ikke bruge det som fejlstrømsbeskyttelse af hele installationen, men det kan bruges hvis det kun beskytter VLTen.

Tak for de gode seriøse svar

Jeg dropper det relæ, det var til salg på DBA, så jeg har ikke købt det.
Jeg venter til jeg finder et 30 mA.

Jeg har to hpfi relæer i min tavle, jeg skulle helst kunne erstatte det ene, med et VLT venligt et, som så samtidig, betjerner ca ½ delen af huset.

Hvis jeg skal have et extra, kun til VLT'en, bliver der ikke plads i tavlen, for det fylder vel ca det dobbelte i brede, i forhold til et almindeligt.

mvh jens
Annonce
Hvor stor er den VLT du har fat i, jeg mener at nogle af de små et-faset VLT ikke har behov for en type B fejlstrømsafbryder - det kunne måske være vær at undersøge om den du har fat i behøver en type B eller kan bruges på en alm. fejlstrømsafbryder.
Jeg har VLT'erne allerede, jeg har to stk en Danfoss jeg bruger med en 1.5 kw motor
og så en ældre jeg ikke lige husker fabrikatet, den bruger jeg til en 3.0 kw motor

Jeg bruger dem til en metaldrejebænk, og en fræser, som står i opvarmet lokale.
Nu er de ikke jordforbundne, så køre de fint. Meenn det er jo ikke lige efter bogen.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis