Hjælp til loftmontering af bøjlestang på wire

jeg sidder og skal igang med et projekt inde i soveværelset - Det består i at lave en væg, hvorpå vi kan have vores tøj hængende, på "svævende bøjlestænger" - Altså bøjlestænger i wire som fastmonteres i loftet.

Jeg har vedhæftet billede

Der skal: Monteres to hylder - der går på tværs af væggen så de går fra den ene væg til den anden, 380 cm, de er nok ikke et problem at sætte op. Det jeg har sværere ved er de to bøjlestænger jeg skal have monteret - på den ene eller anden måde! hver bøjlestang er 140 cm. Jeg hår fået af vide, at den billigste, og nok også mest holdbare løsning ville være at fæstne wire i loftet som bøjlestangen kunne hænge i - jeg vil derfor også føre wirene igennem små huller i hylderne, derved kommer bøjlestangen heller ikke til at hænge og dingle så meget, da der er mindre modstand  

Der skal ihvertfald kunne være en belastning på min 40 kg pr stang - mon ikke det så burde holde? 

Spørgsmålet er så, hvordan dælen jeg skal montere de wire i loftet - Det er jo noget gammel loft, med stuk i stuen (går ud fra det er det samme i soveværelset) har du en ide til hvordan det kan monteres. Jeg tænker lidt, at hvis man hænger noget op i loftet, hvor trykket hiver nedad fra ét bestemt sted - om der så ikke er stor risiko for at skidtet bare river hul i loftet og trækker bøjlestang og tøj med ned igen? Der skal ihvertfald være en min. belastning på 40 kg på stang! 

Det skal lige siges, at det er MEGET svært at hænge noget op på væggene her! Hvis jeg er heldig bore jeg ind i en mursten i ny og næ, men det meste er bare noget porøst møg som ikke kan holde på selv den største rawplug, selvom hullet bores et par mm mindre. Så jeg tror dette er den bedste løsning ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en fin projekt.

har du prøvet at bore i loftet se om vilket
matrialler er lavet af.!
40kg er slet ikke nok til en bøjlestang på 140cm. jo måske hvis man ikke fylder den op og ikke rører ved det.
Jeg vil mene at hver bøjlestang skal kunne holde til at bære mindst 100kg. Det er ikke noget problem hvis du kan skrue fast i noget træ eller beton/mur.
Alternativt hænger du det i hylden. der har du nogle fine afstivninger.
Du gør det på den måde at du borer at hul i pladen på måske 20mm. ved hullet fræser du en rille du kan ligge en "pind" ned i. lav en lykke på wiren, stik pinden igennem og så har du et super stærkt ophæng. pinden skal selvfølgelig være af metal.

Det har også den fordel at der ikke er nogen wire man skal tage hensyn til når man lægger noget på hylden.

Jacob
ingridJ.

okay.

så skal der bruges en en form af detektor.
for at opspore skjulte kabler og røre.!
i foftet.

40 kg. bære evne.! er lige under kanten.
men hvis gæsterne kommer med læderjakkerne.!!!
så ender det med at tage loftet med ned i faldet.?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis