Hævet stenterresse samt udvidet udhæng !!

Hej alle

Jeg har lige købt hus og har planer om udvidelse af en terresse som skal være overdækket. For at give alle en ide om hvad jeg taler om vedhæfter jeg lige 2 stk 3D billeder af (før og efter) projektet.

Som udgangspunkt skal der bruges EN HEL DEL JORD for at udvide den terresse, og som i kan se skal der støbes nogle stolper i den jord som skal bære det forlængede udhæng samt en lille halvmur.

Spørgsmål:

Kan jeg bare udvide med sand eller hvad skal jeg bruge for at det bliver stabilt nok til at kunne bære udhænget ?

Er det bedst at grave hul til stolper og fylde beton i med stolpeholder, eller købe en færdig støbt betonblok med stolpejern i ?

Generelle råd til prjektet ?

-----

Jeg er klar over at muren skal bagstøbes så det hele ikke skrider, jeg vil bare være sikker på at de stolper ikke hiver huset med sig grundet forkert valg af udvidelses jord

(Det er en sand grund, så der er mere sand end jord under huset)


Mvh

Nicolas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du kalder et udhæng er vel nærmest en terrasseoverdækning. Hvor bred er den?
Kan det passe at der skal opfyldes næsten en meter fra eksisterende terræn?
Terrasseoverdækningen bliver en intergreret del af taget over udestuen, med samme tagbelægning måske, og så er det langt fra nok at plumpe et par fundamenter ned i et hul.
Sammen med fundament og væggen til venstre skal der støbes fundamenter fra eksisterende bæredygtiggrund og op til ca. overside af den kommende belægning.
Jeg kan godt se ideen i at udvide de eksisterende tag og terasse og derved få en vis sammenhæng i tingene. Men når der så skal nye tagsten på taget og nye belægningssten på terassen så ryger sammenhængen i nogen grad fløjten.
For mig at se er det i langt højere grad en træterasse med glasoverdækning der skal til. :o)
Men der er mange andre muligheder!!!
Njaa det kan jeg godt se !! Det er Eternit bølge tag.

Jeg vil ikke "ødelægge" huset ved at bygge en ganske almindelig overdækket 80'er terresse, det var meningen det skulle være en del af huset.

Der skal udvides med godt 2-3 meter, så det vil sige at der skal graves ned og fyldes op med beton/fundament. Terressen er ca 1 meter højere end haven, så det vil sige der skal en del beton til !

Mvh

Nicolas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis