Skæring af fliser

Hej Jeg er ved at tegne hvordan klinkerne skal sættes op i vores nye brusekabine. i den forbindelse tænker jeg på at bruge nogle 60*60 fliser, og nogle 30*60 fliser. Men da de to af væggene bliver 1*2 meter, kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan dele eksempelvis en af de store klinker på 60*60 op i 6 stk a 10 x 60 cm, eller bliver de for skrøbelige? Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer helt an på overfladen på dem om de sådan lige kan deles i en fliseskærer, eller skal der en vådskærer til også ryger der lidt af snittet til klingen, og du kan ikke få 6 x 10 cm ud af en 60 cm klinke.

Hvis det er til sokkel, kan du ikke få 10 x 60 klinker med facade/rundet kan til formålet ?
Der er vel ikke megen ide i at indkøbe store fliser og så skære dem i stykker.
Og eftersom fliser på 60x60cm på væggen i en brusekabine udelukkende gælder praleeffekt virker det ret inkonsekvent at du alligevel ikke vil betale prisen.

Jeg er ret sikker på at skårne kanter på fliserne vl afvige meget fra de støbte ditto.
Men du kan jo "renskære" alle fliserne til 59x59 cm. Så passer pengene igen!!!
Det er ikke til en sokkel, og det har ikke noget med praleeffekt at gøre, eller noget med at jeg ikke vil betale prisen.

Det er bla. fordi jeg har en væg på 80 cm i bredden, så jeg havde overvejet 3 stk på 60x60 i midten, og så nogle stykker på 10x60 i siden, for at få så lidt fliser og fuger så muligt. Men vi har også valget bare at bruge nogle af de andre størrelser de kan købes i. )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis