efter isolering af gulv i 70'ere hus

Hej, jeg har et lille problem jeg ville prøve at vende her inde for at høre hvad der evt. kunne være af muligheder.

Det er sådan at jeg har et 2 plans type hus fra 1973 med meget koldt gulv i stuge etagen ...

Gulvet er/fundament er lavet sådan et der først er lagt singels(sten) og så noget lega mener jeg, hvor efter der er et 7-8 cm klap lag af cement. Så er der lagt spøjser ud med 75mm isolering i mellem og gulvbrædder oven på. Her efter har jeg et laminat gulv lagt på.

MEN når det er vinter er vores gulv ærlig talt pisse koldt.
Så jeg ville høre om der var nogen gode og relative "nemme" løsninger til at forbedre gulvets temperatur. Jeg er nok ikke frisk pt. på at banke alt fundament op og starte forfra.

Håber i evt. har nogen forslag.

det skal siges at jeg heller ikke har de bedste vinduer og noget af gulvets kulde kunne godt tænke at komme fra dem og så trække ned lags gulvet
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke en nem løsning, du er nødt til at banke det eksisterende op, grave ud, og lave en tidssvarende isolering.

Alternativt kunne du jo lave gulvvarme i det eksisterende, ikke en varme-økonomisk god løsning, men rent comfort mæssigt, ville den være rigtig god.

mvh jens
Start med vinduerne.
Selv om det måske ikke helt fjerner træk ved gulvene så er det laaaangt bedre økonomi i moderne termoruder end gulvvarme. Med eller for lidt isolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis