Facadebehandling

Vi har lige fået sandblæst vores hus fra 1960´erne som efterfølgende skal vandskures.
Vi overvejer nu om det er bedst at få indfarvet huset med vandskuringen eller vandskuret og efterfølgende malet huset.

Da huset før var malet med plastik maling valgte vi at få det sandblæst, og ønsker derfor nu at give huset den behandling der er mest åndbar.
Vi er mest stemt for at få det malet, da det er noget vi selv kan gøre og tror at det giver en finere finish end at indfarve med svamp, er dette korrekt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandskuring skal laves rigtig godt før det holder. Kalk er det der har den største diffutionsåbning og det er et stort arbejde at gøre det sådan det holder i flere år, cement maling er et rigtig godt produkt til vandskurede vægge og har også en rimelig stor åndebarhed og det holder i flere år, man kan også reparerer på det uden at skulle det hele over en gang til. Jeg har haft god erfaring i at blande cement farve pulver i den mørtel som man vandskuer med så man laver en farvebund inden man maler.
Skrevet af Netpiet på 26 apr 2011 19:14
  Jeg har haft god erfaring i at blande cement farve pulver i den mørtel som man vandskuer med så man laver en farvebund inden man maler.

Det er faktisk en rigtigt god ide...

Jeg syntes det pæneste resultat er når det efterfølgende males, man skal dog så over det af flere gange, men umiddelbart ville jeg selv have valgt denne løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også