Projekt (gulvgips)

Hejsa !

jeg er lærling og er igang med et projekt inde på skolen. det omhandler gulvgips, men der er INGEN af mine kære lærere der ved noget om det overhovedet.

Min opgave består i at jeg skal lægge nyt bjælkelag over stueetagen, og siden gulv på 1. salen.

Så mit spørgsmål er, hvad der ville være den bedste løsning? der skal lægges massiv brædder ovenpå gipsen. skal jeg starte med en 22mm spånplade ovenpå bjælkelaget og siden en 15mm fiber-/gulvgipsplade? eller skal jeg op i noget med 2 lag fiber-/gulvgipsplader på 22mm?

jeg er lidt på Herrens mark med det her. har aldrig selv brugt det.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er for at brandsikre gulvet, skal gipsen op i to forskudte lag, men på undersiden af bjælkelaget. De vil smuldre hvis de lægges på gang siden.
Hvorfor i det hele taget bruge både spån og gulvgips, hvis det skal lægges et massivt gulv oven på ?

Hvad skal gulvet opfylde, siden du vil lave det i 3 lag ?
Det er udelukkende for at dæmpe trinlyd, så vidt jeg forstår på opgaven.
Men jeg tænkte om jeg skulle foreslå click-gulv i stedet for brædder? Fordi sådan som jeg har forstået det, lægger man gipsen som svømmende gulv, fordi det ikke arbejder? Men som jeg ser det, ryger den pointe lidt ud af vinduet, eftersom man skruer/sømmer massivt gulv fast til bjælkelaget. Altså sender man en skrue/søm igennem gipsen og dermed holder det fast og tvinger det til at arbejde sammen med bjælker og gulv
Som før beskrevet, VIL gips ikke kunne holde som underlag for et gulv. Skal det bukkes i Neon for at du forstår det ?
Rolig nu håndværker, nu snakker han jo om gulvgips, og ikke alm. gipsplader, og disse kan også bruges som undergulv...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis