Hvor meget vand har man ca. i varme systemet. ny ekspansions beholder

Har lige opdaget at min ekspansions beholder er utæt, den drypper fra en rust"plet"

Og vi er ved at bygge til, så får snart 90kwm mere, så tror jeg skal ha en større ekspansionsbeholder end den nuværende på. 30L

Men det er jo næsten umuligt at vide hvor mange liter vand, der er /bliver i systemet når man skal regne med at ekspansionsbeholderen skal svare til 5-7% af anlægets vandmængde.

Findes der nogen tommelfinger regle på.??? hvor mange Liter et varme anlæg ca indeholder af vand.

Huset bliver varmet op af stoker fyr det er Åben tryk ekspansion

Der er når tilbygningen er færdig 160kwm med Gulvvarme +  en første sal på 50kwm med 3 radiatore.

Noget bud på hvor mange liter vand sådan noget kan indholde.???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Expangtionsbeholderen skal kunne indeholde min. 4% af anlægets samlede vandindhold, ifølge lovgivningen.

Hvis ingen af rørene i installationen er over 1" burde en 30 liters være stor nok. Hvis du er i tvivl så sæt en 40 liters op, den koster ikke mange håndøre mere. Husk så og isolere beholderen ordenteligt og slut af med et par lag vindpap, så undgår du den nye går til i rust fra den undvendige side.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Super Takker for tippene.

Futter ind og henter en ny i morgen, så jeg kan få den skiftet.
HN havde på et tidspunkt nogle små billige gennemstrømningsvandmålere.
Sådan en monterede jeg på aftapningshanen, sidst jeg tappede alt vandet af.
Ja det var selvfølgelig også en mulighed, det er bare så bøvlet at skal til at ha alt vandet af.

Købte en 50L den må være stor nok, og den er monteret nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis