Hjælp til hvepse?

Ved ikke om det er her jeg skal oprette mit indlæg men nu prøver jeg

Vi har her d. 1 april købt et dejligt lille hus, idag da vi kom derud var der fyldt med hvepse ved fordøren, eller generelt på den side af huset, jeg har stået længe og holdt øje med dem men synes ikke jeg kan se de flyver ind nogen steder rigtigt, de nærmest bare søger rundt.

Men synes næsten der er så mange at der må være noget bo et sted.
Har været en tur oppe på loftet og kigge grundigt, men der kan jeg ikke se noget.

Ved så ikke om det muligvis kan være i træudhænget (der er ca. en meter udhæng) eller i hulmuren ?

Er der nogen let måde at tjekke på hvor de kommer fra, eller evt. bare udrydde dem ? noget man måske kan sprøjte på eller opsætte så de flyver derhen og dør.
Er lidt i ukendt farvande hvad det her angår, og synes da det er lidt træls at skulle vifte sig igennem dem hvergang man skal ind eller ud af hoveddøren.

mvh. Esben

- mvh. Esben

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De bor nok oppe i dit udhæng, og det kan være svært at finde, med mindre du brækker bræderne af. Der er dog en anden mulighed som jeg bruger hvert år ved mit blommetræ. Tag nogle plastflasker fyld lidt sød saft i dem bare lidt så de er kvart fyldt, hæng dem op under udhænget og du vil snart være fri for hvepse.
Håndværkeren, flyver de ned i flasken og drukner så ?

- mvh. Esben

Hvis du finder ud af hvor de holder til, så kan du sprøjte omkring huller hvor de går ind med chok, det er utroligt effektivt, og vil i løbet af et par timer have taget livet af alle hvepse der har passeret hullet.
jeg har samme problem men jeg ved hvor de bor så hvor kan man købe chok henne
Skrevet af esbenuth på 25 apr 2011 20:59
Håndværkeren, flyver de ned i flasken og drukner så ?
Flyvende insekter vil altid forsøge at flyve fra det sted de har været, men de kan ikke flyve igennem en flaskehals, de er for dumme til at kravle ud samme vej som de kravlede ind, så ja de drukner i saftevandet. Og når så der er et godt lag hælder du dem ud og starter forfra. Meget efektivt ! Et par klare plastposer med vand som solens stråler kan ramme får insekterne til at søge væk, de tror det bliver regnvej.

Annonce
Hmm - mange hvepse???? De er jo først ved at sætte bo, og der går en smule tid med de første æg/larver, så er du sikker på, at det er hvepse????
De jeg har set indtil nu, er kun nået til et golfboldstort bo og der er så ikke mange endnu.

Sniffer  
Ja altså det er ikke sådan at man skal igennem et tykt tæppe af hvepse, men synes der er mange. Har prøvet at hænge den flaske op, så må vi se om der går nogen i fælden Jeg gik oppe på loftet og lavede noget i dag og da det pludselig begyndte at regne var der en 7 stykker oppe på loftet pludseligt, ved ikke om det var pga. regnen de kom derind, men fik da aflivet alle dem på loftet

- mvh. Esben

.
Skrevet af Nedergaard20 på 25 apr 2011 21:34
jeg har samme problem men jeg ved hvor de bor så hvor kan man købe chok henne

Kan bla. købes hos din lokale trælast
Jeg har også set masser af hvepse allerede, så det kan godt passe. Sidste år havde min nabo en masse hvepse til at bo i udhænget under taget, og der var jeg ovre og sprøjte med noget mod hvepse. Hvad det helt præcist hedder, kan jeg ikke huske, men jeg mener at det var købt i den lokale brugs. Dagen efter første sprøjt, lå der omkring 50 døde hvepse på fliserne under udhænget, og aftenen efter fik de et sprøjt mere. Herefter så vi ikke flere hvepse.

Mht. flaske med sødt vand, kan man gøre det ekstra svært med en prop der er formet som en tragt, dermed kan hvepsene ikke kravle op af flaskens kant og den vej finde ud, men den skal ramme det lille hul i midten af flasken for at komme ud.
Jeg har også observeret hvepse ved samtlige af mine gavle helt oppe i spidsen. Hvad er løsningen? Skal man gøre det mere åbent eller skal man forsøge at lukke alle sprækker?

MVH
Thomas

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis