Honda Izy motorproblemer

Hej,

Min Honda Izy plæneklipper volder mig problemer 

Jeg har ingen problemer med at starte den, og den kører bare perfekt - i ca. 20-30 sekunder.
Når den så har stået stille lidt kan jeg starte den igen - med samme resultat.

Jeg har haft karburatoren skilt ad "i atomer", undersøgt svømmer og svømmerventil, blæst alt igennem, blæst baglæns gennem benzinslangen op i tanken osv.

Jeg har givet "fortabt"

Er der nogen der har en god ide?

Mvh.
Søren

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 25 apr 2011 20:24
Prøv at rense luftfilteret !
Det er noget af det jeg har forsøgt - har blæst det igennem fra bagsiden. Jeg oplever også problemerne UDEN filtret monteret.

Jeg har også prøvet at samle karburatoren uden svømmer mm. Det gjorde ingen forskel på køremønstret.


Mvh.
Søren

Se hvis den får benzin nok, kan det kun være din tændning det er galt med.
Det afprøver du ved at trække 4-5 gange hvor du almindeligvis ville kunne starte motoren, men du skal tage tændrørshætten af så den ikke giver gnist. Skru så tændrøret ud og se efter om det er blevet vådt at benzin.
Ellers er der ikke meget andet at gøre end at lade en proff. lave maskinen, det koster en slat, men i forhold til al den eritation du får over at den ikke virker, er det da bedre
Hej.

Der er garenteret et benzinfilter et eller sted på 'benzinens' vej fra tanken og ned til karburatoren. Prøv at rense/udskifte dette. Symtomerne passer nemlig umådelig godt til et stoppet benzinfilter.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis