Langturskørsel

Hejsan. Jeg skal på en længere tur på MC i maj. Turen går (1.dag) fra Sønderborg, gennem Sverige, til Kolbotn lige syd for Oslo. Kan man mon køre alle 860 km på en dag uden at ødelægge sin røv? Turen fortsætter nemlig dagen efter med 400 km til Sjoa.(skal river rafte) Alternativet kunne selvfølgelig blive færgen fra Frederikshavn til Oslo. Men er der nogen her det har erfaring med lange køreturer på MC? Hvor mange km bør man max køre pr dag? Ps. Min MC er en Suzuki Bandit med ekstra blødt sæde.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kørt fra Østrig til Danmark i et hug.
Der mødte jeg et par der har kørt i et hug fra Barcelona.. Så det kommer an på hvad du vil.. men det er da hård især hvis ikke du har noget der tager vinden..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det kræver nok lidt sadeltræning.?
Hej.. 860 km gennem Norge og Sverige syntes jeg er langt på en dag.. 1200km fra Århus til Paris er derimod ikke så slemt..
Men det er mere fedt at køre i Norge og Sverige.. kanon mc veje, mange sving, lidt/meget grus.. men overskrid aldrig deres hastighedsbegrænsning.. det er ikke klogt.. men vil mene 5-600 km på en dag deroppe er rimeligt. Ikke sagt du ikke kan gøre det, men en nyelse bliver det ikke. Slet ikke på en bandit..de sidste gange jeg har kørt deroppe har været på en transalp.
Mvh Jan
Jeg havde rigeligt ondt i røven efter blot 350 km på min CB750 1976 til østkysten i Skåne

Jeg var og er ikke i træning, og har ingen vindskærm. Jeg havde ingen trang til en tur den næste dag og konen slet ikke! Men skøn tur i herligt vejr. Vi havde bl.a. telt osv, 12 flasker vin med til sammenskudsgilde. Måske lidt rigelig vægt!!

Tag dog lidt mere tid, der er skønt at hvile sig lidt undervejs og få lidt godt i skrutten.
Du skal vel også være fit for fight når du når frem?

Med venlig hilsen
ktm

du kan fint køre 550-600 km dagligt med gode pauser og tankning. du ku jo også ta hurtigfærgen fra fr.havn til sverige. du sparer to broafgifter. koster ca 500 og tar 2 timer. det gir lidt på klokken og du ser hinsidan. ta bajere med hjemmefra! ... og myggemalsam

Annonce
i nettet har jeg læst mogle langturs tip.

er at tage (det kan godt lyde til blævret.!)
urindom på og trække en slange ned i gemmen buksebenet.
ned bag støvlehæl.!
så undår man at man skal "hoppe" af cyklen og lade vandet
undervejs.!
og "kun"afbryde af optankning. og spisning.!
kan det rent faktisk betale sig? Når man tanker, kaster man vandet. hvor mange gange "ind-i-melm'ere" har man, hvis man ikke lider af prostata-forsnævring. Simpel life - gentlemen - simpel life!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis