Midlertidig nedtagning af brændeovn

Hvis jeg fjerne brændeovnen får at kunne lægge nyt gulv, skal det meldes til skorstenfejeren ? Og skal det så godkendes igen når den blir sat op samme sted ?
47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis brændeovnen nedtages og opsættes igen, skal den godkende igen. Dit problem kan opstå hvis brændeovnen ikke er godkendt efter 2008 kravene(jeg mener det var året de nye krav trådte i kraft), så kan skorstensfejeren ikke godkende brændeovnen, selvom den tidligere har stået samme sted.
Jeg ville fjerne brændeovnen, lægge nyt gulv og sætte brændeovnen samme sted igen, uden at sige noget til skorstensfejeren.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Ja ok, så skal den nok gedkendes igen. Vil pille den ned nu og så op med den til efteråret igen.
Så kan jeg lægge nyt gylv, male og ordne stuen når der lige er tid til det.
Jeg kan virkelig ikke se hvorfor skorstens fejeren skal ulejliges, fordi du nedtager ovnen og montere den senere igen. Den er jo godkendt engang !
Og skulle han dukke op for at feje, så lad ham feje og rense, din renselem sidder vel ikke i stuen hvor du har ovnen.
Annonce
Skrevet af robert8900_5 på 25 apr 2011 09:49

Jeg ville fjerne brændeovnen, lægge nyt gulv og sætte brændeovnen samme sted igen, uden at sige noget til skorstensfejeren.

Helt enig med robert8900_5 her, ingen grund til at fortælle din skorstensfejer at den er nedpillet og opsat igen...

Skrevet af robert8900_5 på 25 apr 2011 09:49
hvis brændeovnen nedtages og opsættes igen, skal den godkende igen. Dit problem kan opstå hvis brændeovnen ikke er godkendt efter 2008 kravene(jeg mener det var året de nye krav trådte i kraft), så kan skorstensfejeren ikke godkende brændeovnen, selvom den tidligere har stået samme sted.
Jeg ville fjerne brændeovnen, lægge nyt gulv og sætte brændeovnen samme sted igen, uden at sige noget til skorstensfejeren.

Så længe det er den samme brændeovn der opsættes og samme sted er der ikke tale om en nyinstallation som skal godkendes efter bekendtgørelsen du referer til.

Brandkravene skal dog opyldes. Så lægges samme glasplade eller lign. under ovnen og afstande er de samme er der intet problem.

Jeg har taget vores gamle brændeovn ned. Fejningen er afmeldt og jeg må til enhver tid opsætte ovnen igen på samme placering - blot jeg meddeler skorstensfejeren dette, så fejningen og brandeftersyn kan genoptages.

/Mulle


 

 

 

Skrevet af mulle03 på 25 apr 2011 16:43

Så længe det er den samme brændeovn der opsættes og samme sted er der ikke tale om en nyinstallation som skal godkendes efter bekendtgørelsen du referer til.

Brandkravene skal dog opyldes. Så lægges samme glasplade eller lign. under ovnen og afstande er de samme er der intet problem.

Jeg har taget vores gamle brændeovn ned. Fejningen er afmeldt og jeg må til enhver tid opsætte ovnen igen på samme placering - blot jeg meddeler skorstensfejeren dette, så fejningen og brandeftersyn kan genoptages.

/Mulle


Meget interessat tråd.

Robert8900_5 opfordrer til åbenlys fusk da han mener man kan løbe ind i problemer med godkendelse af ovnen og Koludabyg følger samme ånd; hold din kæft og omgå de regler begge tror der må være.

Begge D´herrer giver udtryk for at genopsætningen af ovnen kan være i strid med gældende regler, men f... det. 

Heldigvis har Mulle givet løsningen, da han tilsyneladende er gået den rigtige vej, men det er hverken Robert8900_5 eller Koludabyg klar over. . . . .

Jeg har hidtil betragtet Koludabyg som seriøs og ærlig i dette forum; det skal nok revurderes. 

Hvis man vil springe over hvor gærdet er lavest med genmontering af en brændeovn, hvor vil  man så springe over med montering af et tag? 
Som vi så alle kan se ! Har Sluppermand den Ældre, aldrig i hele sit liv begået en fejl, derfor kan han heller ikke tilgive at andre gør det
i det mindste undgå brænd fremover.!
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også