Midlertidig nedtagning af brændeovn

Hvis jeg fjerne brændeovnen får at kunne lægge nyt gulv, skal det meldes til skorstenfejeren ? Og skal det så godkendes igen når den blir sat op samme sted ?
Hvis jeg fjerne brændeovnen får at kunne lægge nyt... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor tror du dog det MLU, der kan med garanti, skummes meget ligegyldigt skriveri endnu

"hvis brændeovnen nedtages og opsættes igen, skal den godkende igen. Dit problem kan opstå hvis brændeovnen ikke er godkendt efter 2008 kravene(jeg mener det var året de nye krav trådte i kraft), så kan skorstensfejeren ikke godkende brændeovnen, selvom den tidligere har stået samme sted.
Jeg ville fjerne brændeovnen, lægge nyt gulv og sætte brændeovnen samme sted igen, uden at sige noget til skorstensfejeren."

Der går godt for lang tid før jeg får læst herinde. Ja, det er dig, Koludabyg, jeg mener. 

Men nu har jeg øverst citeret _hele_ det indlæg du er enig i og der er efter min mening en forskel på det du vælger at kommentere og citerer; du har jo f.eks. udeladt skribentens udsagn om at en genopsættelse skal godkendes; der er selvfølgelig ikke tale om citatfusk; men noget faldt altså ud i din gengivelse. . . .

Skribenten er helt på det rene med at der skal ske en godkendelse, men ville selv overse dette og montere skidtet uden den godkendelse, skribenten troede var påkrævet.  Og _du_ var enig. Den del har du så valgt at udelade i dit citat? Fint nok for mig.
 
Du var altså enig i,at det krævede en fornyet godkendelse, men ville springe over hvor gærdet var lavest, for at tage den milde version? Jo, du har altså opfordret til omgåelse af regler du _troede_ bestod. Du har altså opfordret til noget du _troede_ var ulovligheder.

Når jeg læser tråden fra start kan jeg ikke komme til andet resultat og der er da mindst én anden der kan følge min linie. 

Det gør dig ikke til en skidt håndværker; jeg tror såmænd du er rigtig dygtig; men lige netop omkring brændeovne er du altså kommet på dybt vand.
Din argumentation ændrer _ikke_ en tøddel ved mit udsagn om at du har opfordret til noget du_ troede_ var ulovligheder.

Jeg har fået _rigtigt_ mange klø i denne tråd for at klandre lige netop _dig_ som mange ser som et sandfærdigt og ufejlbarligt orakel. Det får mig ikke til at ændre synspunkt; jeg holder fast.

 Måske skulle du helt ærlig erkende at du i denne tråd omkring genmontering af brændeovne ramte ved siden af og ikke havde den fornødne viden??? 


 

 





 



 


 




 



 

.

 





 



 





 


 

Du kan konkludere hvad du vil. Du kan omvendt også komme med beviser for mine injurier?

 

Jeg kørte 92 km/t på en vej, hvor jeg må køre 80 km/t den anden dag.
Bør jeg henvende mig til politiet og bede om en bøde???

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 30 maj 2011 08:31
Jeg kørte 92 km/t på en vej, hvor jeg må køre 80 km/t den anden dag.
Bør jeg henvende mig til politiet og bede om en bøde???
Du kan sætte dem ind på min konto

Udover det så vil jeg da gerne pointere at:

En skorstensfejer er IKKE lovens lange arm. Han har IKKE bemyndigelse til at forlange noget med henvisning til lovgivning.
Han er som en autoriseret arbejder der udfører et stykke arbejde udstukket af byrådet og præciseret af embedsfolk.

Han kan ikke meddele et fyringsforbud, forhøjelse af skorsten osv. I sådanne tilfælde er det den tekniske forvaltning der skal ind over.

/Mulle


 

 

 

Annonce

Man kan roligt tage en brændeovn fra pga renovering. dette behøves ikke meddeles til skorstensfejeren, og når man kun tager den fra for at skifte gulv eller andet så skal den ikke synes på ny. Kun hvis den opsættes et nyt sted i huset, og det må man stadig gerne så længe det er inden for husets 4 vægge.



Og jo en skorstensfejer kan godt give fyrringsforbud i visse omfang, dette fremgår i "Bekendtgørelse om brandværnsforanstaltninger for skorstene og ildsteder"
Og i bygningsreglementet hvis der er fare for brand, kulilte eksplosion m.m.

Skrevet af dbrandt på 29 jun 2011 21:13

Man kan roligt tage en brændeovn fra pga renovering. dette behøves ikke meddeles til skorstensfejeren, og når man kun tager den fra for at skifte gulv eller andet så skal den ikke synes på ny. Kun hvis den opsættes et nyt sted i huset, og det må man stadig gerne så længe det er inden for husets 4 vægge.



Og jo en skorstensfejer kan godt give fyrringsforbud i visse omfang, dette fremgår i "Bekendtgørelse om brandværnsforanstaltninger for skorstene og ildsteder"
Og i bygningsreglementet hvis der er fare for brand, kulilte eksplosion m.m.


Mht. fyringsforbud - så fair nok. Men her gælder det ikke en ændring i nuværende udformning eller anvendele, men udelukkende af hensyn til sikkerhed.

Det svarer lidt til de entreprenører som lægger off. kloak og ikke er autoriserede. De må også i særlige tilfælde udfører autoriseret kloakarbejde - men så er vi ude i helt specielle "nødstilfælde"

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også