Ja nye tændrør, kan gøre underværker.
Hvis der er et benzinfilter, så rens det også.
Er benzinen fra sidste år, så skift til frisk benzin/olie.
Men er det på grund af et tilstoppet dyse, i kaburatoren, så er der kun en ting der hjælper, at rense kaburatoren.
For at tjekke din tænding, kan du etablere et gnistgab, på 20 mm fra tændledningerne (tændrørshætterne) og til stel.
Med afmonterede tændrør, og med starter o/m, skal den kunne trække gnister, på de 20 mm, kan den det er din tænding kraftig nok, (den kan sikkert trække meget længere gnist godt 40 mm, hvis den er i orden, men det kan være skadeligt, at stresse tændingen med det.)
Man må aldrig turne motoren med afmonterede tændhætte, uden der er etableret et gnistgab, det kan smadre din tænding.
Jeg har lavet sådan et fixtur, til at teste med, den midterste pind, forbindes til stell, med krokodillenæbet, og tændhættene, sættes på skruerne.
mvh jens