Du må kunne høre om den sætter ud, eller det er gearet der kammer over.
Er dit gearskifte justeret korekt? Hvis ikke den har rigtig fat i klokoblingen, kan den kamme over. (det lyder ikke ret pænt)
Jeg tror nu mere på karburator problemer (rensning/justering)
Har du prøvet at give den lidt choker, når den sætter ud?
Grunden til jeg foreslog, at tjekke på gnistlængde, er at det er super nemt, og så er den fejlmulighed da udelukket.
Oftes giver det tomgangsproblemer, og eller startproblemer, især med varm motor, hvis der kun kan trækkes en kort gnist.
Jeg har faktisk, set et at en defekt/svag tændspole gav nedsat ydelse ved topfart.
Ved topfart er trykket og temperaturen højere i motoren, og der kræves flere volt for at lave en brugbar gnist.
Det var en 3 cylindret suzuki, der ydede for lidt på toppen, den gik tilforladeligt i tomgang, og mellemlast.
En test med dynamometer(vandbremse) bekræftede manglende ydelse, efter test og efterfølgende skift, af den ene tændspole, ydede den det den skulle.
mvh jens