Evinrude påhængsmotor

Hej Jeg har en Evinrude påhængsmotor 55 hk 1978 der pludselig sætter ud ved belasning,men starter  og kører fint i tomgang er der nogen der har et bud på hvad der er galt med den ?
Mvh Klaus
Hej Jeg har en Evinrude påhængsmotor 55 hk 1978... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det overhovedet svare sig at få sådan et skiftet,det lyder kostbart ?
Du må kunne høre om den sætter ud, eller det er gearet der kammer over.
Er dit gearskifte justeret korekt? Hvis ikke den har rigtig fat i klokoblingen, kan den kamme over. (det lyder ikke ret pænt)

Jeg tror nu mere på karburator problemer (rensning/justering)
Har du prøvet at give den lidt choker, når den sætter ud?

Grunden til jeg foreslog, at tjekke på gnistlængde, er at det er super nemt, og så er den fejlmulighed da udelukket.
Oftes giver det tomgangsproblemer, og eller startproblemer, især med varm motor, hvis der kun kan trækkes en kort gnist.

Jeg har faktisk, set et at en defekt/svag tændspole gav nedsat ydelse ved topfart.
Ved topfart er trykket og temperaturen højere i motoren, og der kræves flere volt for at lave en brugbar gnist.
Det var en 3 cylindret suzuki, der ydede for lidt på toppen, den gik tilforladeligt i tomgang, og mellemlast.
En test med dynamometer(vandbremse) bekræftede manglende ydelse, efter test og efterfølgende skift, af den ene tændspole, ydede den det den skulle.

mvh jens
Hejsa
Jeg må indrømme at jeg kan ikke høre om det er motoren der stopper eller det er gearet der "står af" har haft en bådkyndig med som heller ikke kan forstå hvad der sker,men ligeså snart den får gas fremad hugger den eller går ud når der gasses ned kører den fint igen,men kun med lidt belastning (lidt over tomgang) i bakgear er der ikke problemer og i frigear kan den tage fuld gas uden probler,den starter første gang som altid.
mvh klaus
Nu trækker skruen måske mere i frem end i bak.. Så får den en for mager blanding kan den måske komme op i omd. i bak, men frem hvor skruen er mest effektiv er der for meget modstand??
Bare et gæt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for hjælpen allesammen,der kommer en bådmekaniker og kigger på den mandag,så må jeg se hvad han finder ud af...
Hej Igen

Lige til opfølgning af problemet med min motor, det var defekte motorophæng som var årsag til at motoren stoppede under fremdrift ,dvs at motoren pressede på gaskablet når man øgede hastigheden.
Mvh Klaus
Ja.. der kan være så mange muligheder... godt du kan komme trygt på vandet nu..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis