Rette fliser

Hej herinde

Jeg har fået lagt mig en pænt stor terasse, men har et problem.

Det er lavet med brugte 50x50 fliser, men er lagt med meget lille/ingen fuge og de små forskelle i stenenes størrelser gør at det er blevet skævt. Lidt træls efter så stort et arbejde.

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at rette dem ved at lave en lidt større fugebredde. Forestiller mig at jeg forsigtigt med en skruetrækker kan skubbe den yderste række 8-10 cm, den næsten den nye fugebredde mindre og på den måde få fordelt afstanden og rettet skævheden op.
Kan jeg gøre det uden at ødelægge grunden det ligger på? Det er lavet med 15-17 cm stabilgrus og 4-6 cm afrettergrus.
Vil ikke risikere at ødelægge det, men gad godt af med skævhederne.

Kan det lade sig gøre?

Mvh

Kasper 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej BobbleTrouble

jeg har selv lavet alle mine belægninger med brugte sten og har ved det ene projekt stået i samme situation.

løsningen blev at jeg tog et meget bredt stemmejern og pressede ned mellem stenene og flyttede således rækkerne så de passede 100% det var, til at starte med rigtig grimt,(overvejeede at pille hele lortet op og købe nye sten, var virkelig tosset :-)) men efter det lille indgred kunne man ikke sætte en finder på arbejdet.

jeg valgte iøvrigt at bruge lithofix fuge og det har jeg IKKE fortrudt, det er bare noget der holder!!

god arbejdslyst mvh Martin
Det var lige det jeg havde brug for at vide...
Vil straks kaste mig ud i det

Tak for svaret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis