Airmaster Kompressor

Hej
Jeg købte for nylig en Kompressor, idet jeg skulle lave en hel masse profillofter og så'n. Så langt så godt. Den fungerede upåklageligt indtil jeg en dag havde lidt for travlt og kom til at slukke på kontakten og ikke på maskinen.
Hvad gør man for at starte den igen. Sidder der en sikring eller sådan noget man kan skifte?
Hjælp ønskes hurtigt
Axel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kanne.

Der er en "pressorstat sådan tror jeg den hedder" kan måske hænge det er den der slår fra når trykket er opnået.

Ellers må du prøve at nærlæse din brugs anvisning for at se om du kan lokalisere fejlen ad den vej.

Har aldrig set en art sikring der kan skiftes, men måske et termo-relæ som skal slås til igen.

Det skulle ikke have den største betydning hvor du slukker din kompressor.

Min egen har aldrig svigtet, og det er endda en af de billige af slagsen.

Husker du forøvrigt at tømme tanken for vand med jævne mellemrum?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Normalt udluftes alt undtaget beholderen, når der slukkes rigtigt, så den starter uden modstand, måske skal du ha' luften af for at starte igen. Men hvis du har prøvet mange gange, og den har brummet en del, er der chance for, at den er brændt af.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
når jeg slukker kompressor. (kgk.) 24 lt.s model.
er det faktist ligemeget hvor du slukker på maskinen eller kontakten.
men når jeg lufter den ud er det "bundventillen" under tanken
og der med kondens vand kommer med ud.
og lad den stå åpen indtil den skal bruges.!
Tak for hurtigt svar. Når jeg er færdig med Påskefrokosten vil jeg prøve at følge jeres råd og tømme tanken. Jeg forstår heller ikke at der skulle være forskel på hvor man slukkede apparatet, men der står en advarsel ved stopknappen.Brugsanvisningen fortæller ikke en hujende fis om noget som helst,, kun at man skal afbryde på selve kompressoren. Sært.
Under tanken ned mod gulvet sidder en overtryks ventil. hiv i den MED HØREVÆRN PÅ og trykket er ude af den. Din Airmaster vil heller ikke starte hvis den er meget kold da den er olieholdig og skal være over 5 grader for at virker

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis