Ny vaskemaskine - mange brugere

Hej

Vi er en andelsboligforening der er på udkig efter en ny vaskemaskine. Vi er 10 lejligheder/11 personer, og har to vaskemaskiner af mærket Asko Vølund. Disse har dog ikke levet på til forventningerne. De er kun 5-6 år gamle og kostede 12-13.000 fra ny pr. stk, men min erfaring siger mig efterhånden at Asko Vølund ikke er samme kvalitet som det engang var  (Har set deres vaskemaskiner og opvaskemaskiner stå af efter "kort tid", selvom prisen burde afspejle bedre kvalitet, ved ikke om vi og bekendte bare er uheldige)

Derfor skal vi nu kigge efter noget nyt. Det ville selvfølgelig være optimalt at købe en Miele industrivaskemaskine, men dem jeg har kunnet finde har kostet 30-180.000 kr og det har vi slet ikke tænkt os at betale.

Vi kigger nærmere i prisklassen omkring de 5000 kr. da det er hvad budgettet holder til.

Vi kan spare momsen da vi er momsregistrerede og har CVR-nummer.

Vi har kigget på mærkerne AEG, Bosch og Siemens, som jeg mener er af udemærket kvalitet, men hvad er jeres erfaring? Er det hip som hap mellem disse mærker, eller er der noget man skal foretrække. Har set Bosch anvender nye kulfri motorer, som skulle holde længere og larme mindre, så det var egentlig første prioritet, men en vaskemaskinen med vægt-indikator for vask ville også være at foretrække, da nogle har tendens til at overfylde maskinen og denne funktion leverer Bosch vist ikke, så vidt jeg kan se.

Nå, nu blev beskeden lidt lang, men nu fik jeg vist også det hele med

Hvad er jeres forslag? Kan vi nøjes med en vaskemaskine i den prisklasse, og vil den holde de næste 10 år fx?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg boede i en ejerforening som Jeres for nogle år siden.

Vi gjorde det at hver lejlihed gav 1/10 del af prisen for en god kvalitets vaskemaskine -jeg mener at huske det var en Miele. Den kørte så i ca 3 år og blev så repareret 1 gang. Næste gang den gik i stykker blev der indkøbt en ny. Glimrende ordning -og den billigste for beboerne i ejerforeningen, da der ikke var noget betalingssystem for brug af vaskemaskinen.
-En brugt (men renoveret) Vølund "møntvaskerivaskemaskine" var dyerer - og holdt faktisk ikke ret længe.
-Prøv at handle lidt omkring ved de forskellige hvidevareforhandlere....
Afhængig af Jeres opvarning, så overvej en vaskemaskine med tilgang af varmt vand -evt en "alfa-Mix"

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Husk - At køber i en "alm" vaskemaskine er der ingen garanti ved benyttelse til mere end én husstand..

Mit råd er at finde en god Nyborg maskine i stedet..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis