Tvangsblander vs. roterend blande

Hej er der en i dette forum der kan give en fornuftig forklaring hvorfor en tvangsblander skulle
være bedre end en almindelig roterende betog blander, udover at der kan være mere beting i en tvangsblander, og at den sikkert kan blande hurtigere, er det ikke et spørgsmål om at have lidt tålmod, undgå at fylde formeret i og lige lade den trille et par minutter mere, når man anvender en roterende blandemaskine !!!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover det du selv er inde på, så er fordelen ved en tvangsblander, at den kan blande betongen mere tør, og jo mindre vand jo stærkere beton.

Hvis man får en for tør blanding i fritfaldsblanderen, så begynder det hele bare at sætte sig fast.

Men en fritfaldsblandemaskine, er da ganske udmærket til det meste, bare man ikke overfylder den, og så giver den tid til at blande.
Så er det også vigtigt, at man holder den ren indvendigt, er der meget gammelt stivnet betong, ydelægger det også efektiviteten.

mvh jens
Når jeg har brugt en fritfaldsblander har jeg altid started anden og efter følgende blandinger med at smide et par skovfulde perler og lidt vand i som så har stået og kørt tromlen ren, medens jeg har kørt ind med betongen, så har man altid en ren blandemaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis