Mit samsung køle/fryse skab køler ikke

Jeg har desvære fået et problem med mit samsung køle/fryse skab..Det er en model RL 38 ECSW som ikke rigtigt gider køle, det ligger på omkring 16-17 grader, hvor det burde ligge på 5 grader, og det kører sådan set hele tiden...jeg er selv elektriker, men er blank på hårdehvide vare området...så nogen gode foreslag til hvad det kan være? eller er det et besøg af en montør?

Mvh
Profi

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er din thermostat der er stået af, den skulle du selv kunne skifte !
Skrevet af Profi på 22 apr 2011 21:14

Jeg har desvære fået et problem med mit samsung køle/fryse skab..Det er en model RL 38 ECSW som ikke rigtigt gider køle, det ligger på omkring 16-17 grader, hvor det burde ligge på 5 grader, og det kører sådan set hele tiden...jeg er selv elektriker, men er blank på hårdehvide vare området...så nogen gode foreslag til hvad det kan være? eller er det et besøg af en montør?

Mvh
Profi


Hej Profi!

Hvis kompressoren kører, så tyder det på, at din kompressor er defekt, eller radiatoren bagpå kan ikke komme af med varmen. En anden mulighed er, at døren ikke lukker helt tæt.


 


fase
ja termostaten burde jeg selv kunne skifte...Hvis det er kompressoren er det nok et størrer problem og det lyder også lidt dyrt :-(
Jamen som du kan se så mener Fabrin, slet ikke det har noget med Thermostaten at gører
Det kan dog næsten ikke være andet, for hvis eks. kompressoren kører hele tiden er det Thermo staten og er døren ikke helt lukket, så er det også Thermostaten. Det er faktisk kun hvis den ikke kan komme af med varmen i køleelementet, men hvorfor skulle det lige pludseligt være galt. Du har jo haft skabet stående ret længe !?
Det står i vores udestue og er blevet flyttet et par gange de år vi har haft det....men den plads det står på nu, der har det stået i 10 måneder efterhånden...der burde være luft nok bag ved skabet...Det står 6-8cm ude fra væggen
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 24 apr 2011 17:38