Besværligt hængsel



Hvordan virker dette hængsel og hvordan får man lågen af - for maling - og senere på plads igen..
Lågen drejer på nogle paler og der er ingen fjedre under - ingen huller hvor man lige trykker et eller andet op...ingen nemme løsninger synlige..

Sniffer  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sniffer.

Også vanskelig at gennemskue, men listen over lågen er sat på efter lågen, så listen af som det første.

Du renser kærven: op i dine skruer med en skruetrækker i passende størrelse, ved at sætte skruetrækkeren i kærven for uden og slår let med en lille hammer på skruetrækkeren.

Du kan ikke undgå at skulle ha' den liste af som sidder over skruen, prøv at undersøg hvordan denne liste er gjort fast som noget af det første.

Ps. sød rose du har som avatar

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ahhhh - alle delene i det gamle skab er ...øhhhh..aner ikke hvad det hedder, men "tænder" fra alle sider, som griber ind i hinanden og så er det også limet..

Det kan slet ikke hives fra hinanden uden er ordentlig økse og det var jo ikke meningen med det..

Må vel bare male det på bedst mulig måde....

Min rose er "Astrid Lindgren" Kan absolut anbefales - sund og en overdådig blomstring.

Sniffer  
Sniffer.

Så må du i gang med et stemmejern, for at frigøre det hængsel "og bag efter luse ud"

Hvor efter du måske kan prøve "liste" din låge af anden mulighed ser jeg ikke.

Måske er der en lille tap på det hængsel som styrer din låge/dør.

Tak for oplysningen nå en Astrid Lindgren det må jeg da huske, når jeg igen skal have mig en rose, for køn er den bestemt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.


Ingen tapper eller andet godt - maler så godt som muligt, ind i revner og sprækker.
Og så er det bare det..
Takker for svar.

Sniffer  
Det ligner til forveksling hængslet på nogle låger i et gammel skab, jeg har.
Jeg tør godt holde en kølig på, at du skal blot skrue de 2 skruer ud, måske både i top og bund, og så vippe lågen fri.
Der sidder en lodret tap på den metalplade du kan se, som går op i en bøsning i det over/underliggende stykke træ.
Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jo jo søde ktm...men som du kan se er inderste skruehoved halvt dækket, så er spørgsmålet----------hvad er pænest???? En ordentlig skramme fra skruetrækkeren eller noget maling med en bette pensel??

Sniffer  
hvis du vender skabet om, og kigger på undersiden af lågen,
så kan det jo være at begge skruer er tilgængelige,
så er det bare at skrue dem ud , trække lågen lidt ud, og så kan den løftes fri af det andet hængsel,
jeg håber du forstår hvad jeg mener!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

har du fået løst dit problem med det hængsel ?????

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Upppssss.....æmm, begyndte at sætte nogle vinduer i, istedet for at male - jeg afskyr det maleri, så udsætter altid hvis jeg kan slippe afsted med det.
Og håber så, at en anden klarer det for mig.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også