Kan man tvinge TDC til at flytte deres kable fra min grund?

Kan man tvinge TDC til at flytte deres kable fra min grund? Hovedkablet til naboer osv ligger 7 cm inde på min grund - lige der hvor jeg jeg skal grave hegnstolper ned og selv om jeg flytter hegnet en smule ind på grunden kan jeg ikke være sikker på ikke at grave kablerne over.

Mvh
Ole


Ole
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt så nej, men er det kun 7 cm, så er det vil ikke det store problem at rykke hegnet lidt.

Ryk dem 30cm ind på grunden, så er problemet jo løst.

De plejer at være rimeligt gode til at lægge kablerne så de passer meget præcist med skel.

Jeg er meget sikker på kablernes og skellinien placering, og kablerne løber 7 til 10 cm inde på grunden (har gravet et par prøve huller) - undrer mig at de ikke har mere styr på det. Jeg har rekvireret tegning over kablernes placering og ifølge dem ligger deres kabler et godt stykke uden for min grund så der er altså fejli deres tegninger. Nu kunne jeg godt vælge at flytte hegnet 25 cm længere ind på min grund, men det er for det første mange m2 der stryger på den konto, og for det andet gør det at vores havudsigt bliver reduceret og det er ikke så fedt


 


Ole
du skal bare prøve som 75 årig ældre dame som har spadehacket cablerne.
som jeg har læst i www.ing.dk
Havudsigten bliver vel væsentligt reduceret i og med at du opstller et plankeværk? Eller hvad?
Jeg kan naturligvis godt se at det er nærmest katastrofalt at TDC's kabler er endt en 7-10 cm inde på grunden.
Men løsningen findes næppe på en GDS-side. Slet ikke når du ikke er åben for alternative løsninger!!!
Snak du med TDC om problemet - efter påske. Måske flytter de kablerne - om 3 måneder. Eller osse gør de ikke.
Annonce
hbox.

hvis"kunden" har pængene i orden.!
Nu kan der være mange grunde til at et kabel, der ligger forkert kan være til gene, men under alle omstændigheder forestillede jeg mig nu nok at LDS var et sted hvor man kunne komme med sine spørgsmål til andre LDS'ere, der måske har været i samme situation. Jeg stillede i denne tråd blot spørgsmålet: "Kan man tvinge TDC til at flytte deres kabel fra min grund?" og det var sådan set det hele. I en anden tråd efterlyser jeg alternative metoder til at flytte kabler og eller hegn, men der har jeg heller ikke fået andre svar end: "flyt dit hegn". Jeg havde mere forestillet mig at i andre LDS'ere kom med svar allá: " grav en fundablok på tværs i 40 cm's dybde og støb stolpe i denne" eller: "monter en vinkel nederst på stolpen - så kan du nøjes med at grave den 40 cm ned, hvis du vender vinklen ind på grunden" eller: "grav en rende 40 cm nede og placer stolperne i denne med påslåede planker imellem således at plankeværket fortsætter ned i jorden" osv.. det er faktisk sådanne forslag jeg efterlyser, men jeg kender ikke noget til virkningen af disse (er det nok i forhold til frost osv.) - derfor min forespørgsel til LDS.

Ole
Nej, det er ikke nok at gå 40cm ned i jorden, heller ikke fordi du støber en klods, montere en laske osv.. det havde måske være okay hvis det var en enkelt stolpe, men stolperne til en hegn skal altså mindst 90cm i jorden at hensyn til stormvejr også, er det kun 40cm i jorden vil blæsten kunne vælte det, og frosten vil kunne skubbe det op af jorden igen.
Nu kunne jeg slet ikke finde på at opstille et plankeværk i den retning hvor du har din havudsigt..................

Men når nu du vil:

Du skal under alle omstændigheder 90 cm ned i jorden - hvad så med at grave en hel rende og rykke det famøse kabel lidt til siden - med 10 cm vil det nok kunne nå til det.

Ellers kan det ikke koste en bondegård at få TDC til at splejse et stykke i når du har gravet fri så de kan nå til blive flyttet.

God arbejdslyst.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for svar - jeg må hellere komme ned i de 90 cm som i siger. Det er meget kompliceret at forklare det med havudsigt osv, men kort fortalt skal hegnet stå langs skel ud til vejen, som ligger skråt ind mod vores hus. Hegnet skal op pga for meget blæst, men hvis vi lægger hegnet helt ud til skel vil det ikke dække for udsigten - hmmm tror det skal ses.

Ole
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis