Isolering af rør i gulv isolering

Hej


Er færdig med udlægning af 350 mm sundolit og inden jeg lægger net, slanger osv.

For gulvvarme  med ca. 10 cm beton, ville jeg lægge de gennem gåede rør i rør, til køkken, andre rum osv.

For at ikke lægge dem i betone ville jeg nedfælde dem i stedet for.

Jeg er ikke helt med på om jeg skal bruge rør i rør med isolering de fylder en del mere end dem uden,

Hvis jeg bruger rør i rør uden ville jeg nedfælde dem og fylde op omkring dem med pu skum, så varme fra dem ikke gå i betonen. 

hvad er ok.

Hej Søren


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har isoleret med 50 og 100 mm plader. I rækkefølgen 100, 50, 50, 100.
I den nederste af 50mm pladerne har jeg trukket rør til andre rum. det er rør i rør som er pakket med en rørskål. Således passer det med 50 mm. Efter at have skåret til i den nederste plade, har jeg lagt en 50 mm ovenpå, og så sluttet af med en 100 mm.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Når du lægger dem i render lige under betonen skal du blot sikre at der ikke trænger beton ned omkring rørene. Og Pu-skum kan udmærket forhindre det.
Men du kan osse vælge at isolerer de enkelte rør for at adskille dem fra hverandre. Og fra den betonen.
Sådan rent varmeisoleringsmæssigt isolerer rørskåle, gulvisolering og PU-skum jo lige meget.
Som et lille kuriosum kan nævnes at du skal være sikker på at der IKKE kommer beton ned omkring rørene. Fordi rørene i såfald kan blive løftet af den flydende beton, særligt hvis den vibreres.
Rørene skal fastholdes eller afdækkes med f.eks. skum, mørtel eller andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis