Gulvgips og klinker

Hej

Jeg har brækket vores gulv op i entreen og har nu et underlag af strøer. Jeg kan læse mig til her på forummet at gulvgips (GF 25) direkte på strøerne og klinker ovenpå er en god løsning, men jeg har i den forbindelse et par spørgsmål.
  • Hvor langt må der max være mellem strøerne? Der er nu 60 cm. 
  • Skal der strøer på begge leder eller er det fint at have strøer i én retning og så lægge gulvgips på tværs?
  • Skal gulvgipsen lægges svømmende eller fastgøres til strøerne med skruer?
  • Knauf/Danogips skriver at klinkerne max må være 30x30 cm. Hvad sker der hvis man fx lægger en klinke der er 60x30 cm? Det lyder som en mærkelig begrænsning hvis gulvet er stabilt.
Mvh
Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Max.  600mm c/c afstand mellem strøerne hvis du bruger GF25 gulvgips.

Kun strøer den ene vej, som ved alm. undergulv i spånplader/krydsfiner/osb osv...

Gulvgipsen skrues og limes fast til strøerne

Af hensyn til deres begrænsninger, se har jeg selv ignoreret den flere gange, og bla. lagt 40x40 og 30 x 60 fliser på dem, og vi har ikke oplevet nogle problemer med det endnu, som du selv skriver, så er det altså et super solidt og stabilt gulv, så jeg turde godt tage chancen, selvom der ingen garanti ville være fra producenten, hvis det skulle bliver problemer med det.

De både limes sammen og fast i strøerne, præcis som når man ligger gulvspånplader på strøer.
Jeg har ingen anelse om hvordan man lægger gulvspånplader på strøer

Endnu engang tak for hjælpen

 

Der følger heldigvis en vejledning med når du køber pladerne, ellers husk at bede om denne når du bestiller pladerne på trælasten...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis