nye vinduer i LM 27

Hej allesammen.

Jeg Har købt nye vinduer til kahytten i en LM 27 da de gamle var utætte.

hvordan skifter jeg dem lettest der er monteret gummi liste på dem.

på forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej håndværker
hvad tænker du på angående special værktøj, jeg har en til at lægge låsekilen i med, skal der bruges andet.
Næh det var den jeg tænkte på, så skal du sådan set bare bruge noget opvaskesæbe. Smør det ind i der hvor kilen skal sidde så går det rigtig nemt
Normalt sætter man først listen på ruden, så ligger man en snor, eller en 1,5 kvadrat blød ledning, godt en omgang rundt, i falsen.
Man er næsten nødt til at være to om det, en der sætter ruden ned over den nederste kant, så kan der indefra trækkes i snoren, så krænges gummikanten ind over kanten, og smutter på plads, mens der udvendigt fra presses, og evt. bankes på ruden.
Så sætter du låselisten i til sidst

Udover værktøjet til låselisten, er der også sådan en bøjet konisk krog, på skruetrækkerskaft, den er god hvis der skal lirkes lidt i hjørnerne, når gummilisten skal på plads.

Jeg kan bedst lide, at bruge en ledning til træksnor, jeg synes den er mere skånsom overfor gummilisten.
Lidt sulforsæbe på listen gør det lidt nemmere, at arbejde med det.

Det er meget vigtigt, at din gummiliste, passer til såvel rudetykkelse, samt til skrogtykkelsen, hvor den monteres.

mvh jens
Hej jeg takker for de svar jeg har fået, det lykkedes at få dem i det første blev gummiet revet i stykker af ledningen, resten var noget letterer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis