Bænk

har afmonteret den gamle bænk på min nimbus 26, da den var noget være juks, der var tidligere brugt terrasse brædder ( af hårdtræ ikke teak) ca 26 mm tykke, det hoppede som gyngerne i dalgårds tivoli, da "strøafstanden" er 134 cm. er der nogen som er bekendt med hvordan det er lavet orginalt eller en anden god ide til hvordan det skal laves??

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I den tykkelse skulle det da ikke gynge så voldsomt, og når du først opdager hvad ægte teak koster, laver du dem nok at teresse bræder igen. Jeg har lige måttet punge ud til et stykke til en ny rorpind. 6x6x120 cm. 160,00 kr.
nej det bliver teak og ikke andet, min ide er 10 mm østen pålimet 12 mm teakplanke - men er bare bange for at det igen bliver noget juks
Gør du bare det, for så bliver det da virkelig Dalgaards Tivoli
tak for dit indlæg håndværker, der blev jeg ekstrem meget klogerere - måske, at du kan bidrage med en løsning også.
Hvis du ændre det til en 16 mm. østen finer og 10 mm. stave, så er den hjemme.
En af fordelene / ulemperne ved + finer i 10 mm. tykkelse er at det bøjer forholdsvis let, bare en 5-6 mm. mere så bliver den temlig stiv. Det har noget med antallet af lag den er limet op af.
tak jeg prøver med en 16 mm og håber så at jeg kommer til at sidde roligt - alternativ er at smide lidt kilo
Det sidste er nok det sværeste  og vi voksne skal jo helst veje 0,125 ton.
nemlig
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis