Underlag til parketgulv 22 mm vs. 14 mm

Jeg overvejer at skifte nuværende gulv, som er et 22 mm lamelparketgulv (ask).

Jeg har kigget på både 22 mm, som skal limes og 14 mm, som har click-system. For at undgå større mellemrum mellem gulv og døre end i dag er der behov for et relativt tykt underlag (eks. 6-8 mm) såfremt vi vælger et 14 mm. Der er gulvvarme i lejligheden.

Jeg har kigget på underlaget "No Noice Wood 7 mm" (se http://www.flottegulve.dk/product.a...44&lang=dk).

Er der nogen som har erfaring med gulvvarme, no noice wood underlaget og et 14 mm ege eller aske lamelparket eller lign.? 

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kommer det jo an på om du har et undergulv eller ej, om du kan vælge en 14mm frem for 22mm.

Er dit gulv lagt på strøer, kan du ikke bruge 14mm løsningen, men må holde dig til 22mm, og hvis dette er tilfældet ville jeg vælge Moland eller Haro.

No noise kan måske godt benyttes med gulvvarme, men vil helt klart isolere en smule af varme fra, man bruger nemlig også produktet til at lægge under trægulv der ligger på uisoleret betondæk, netop for at isolere gulvet fra betonen, så den har også en isolerende effekt.

Gulvet ligger ikke på strøer, det er et flydende gulv.

1. Hvad er der af alternativer til No Noice plader såfremt jeg ønsker at lægge en 14mm, hvor jeg som udgangspunkt har størst udvalg og finder de skarpeste priser/bedste tilbud?

2. Hvilke mærker/producenter skal man holde sig fra og hvilke er gode overvejelsesmuligheder? Jeg tænker på kvalitet i forhold til gulvvarme, holdbarhed. Hvor får man mest værdi for pengene?

3. Hvad er fordele ulemper ved 1 stavs vs. 3 stavs parketgulve og er der alternativer når vi nu har gulvvarme?

1. Der er et par stykke at vælge imellem, men det er mere eller mindre samme produkt som No Noice så ikke den store forskel.

2. Jeg ville gå efter tarkett, skagen, moland, Haro alle kvalitets produkter, men der er rigtigt mange producenter af kvalitets gulve efterhånden.
Personligt havde jeg selv valgt Haro, da jeg syntes kvaliteten er helt i top, og kan få det til en rigtig god pris.

3. Det hedder plank hvis ikke det er i flere stave, og parkett hvis det er flere og mindre stave, det vigtigste er om det er massivt eller lamel opbygget, lamel opbygget arbejder væsentligt mindre, og derfor mere velegnet til at lægge ovenpå gulvvarme.

Tak for svaret. God påske.
Var så lidt, og i lige måde...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis