Træterasse - skjult montage, erfaringer søges

Hey

Jeg er ved at skulle bestille træ til vores træterasse (Ipe eller Cumaru) og havde kigget nærmere på disse beslag Hetra H2 

Under forespørgelse på pris på træ ønskede vi også pris på disse beslag, men en anerkendt leverandør skrev dette

"Vi  forhandler ikke Hetra beslag .. vi anbefaler slet  ikke at bruge dem ,vi har selv lavet forsøg med dem og  vi er ikke tilfredse med resultatet  .. foruden er det et dyrt beslag og det er heller ikke nemt at montere.. "

Jeg er LDS (uddannet håndværker), men lige netop arbejde med træ er ikke min stærke side og derfor syntes jeg at denne løsning med Hetra H2 så ud til at være vejen frem, men når en leverandør ligefrem fraråder disse, så bliver jeg selvfølgelig i tvivl.

Er der nogen der har erfaringer med disse beslag eller andre beslag til skjult montage af trætertasse.

Go' påske

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg har erfaring med dem. For et par år siden byggede vi en træterrasse hvor vi brugte H2 beslagene. Det var nemt og holder stadig perfekt. Nu skal vi udvide terrassen og det eneste jeg kvier mig ved at bruge de samme beslag igen er prisen. Men det bliver de samme beslag igen.
Tjaeee det er da en masse skrueri... altså først skal der skrues et beslag på undersiden af planken, så vendes planken og det hele skrues i strøen... Som jeg lige ser det kommer plankerne til at ligge med beslagets tykkelse som ekstra højde i den ene side.. eller er beslaget så stort at det går ind under den modstående planke?
Hvis planken ikke er fuldkantet, mange er med rundinger eller affasninger, så kommer skruen vist hurtigt til at sidde yderligt....
Specielt med Ipe skal du være opmærksom på at det er svært at skrue i træet.. det er tungt og hårdt som bare.. men en super planke på terasse...