Minimalistisk underseng

Hey folkens

Håber jeg har ramt det rigtige forum med dette spørgsmål..

Jeg har brug for en underseng/platform til en madras. Mine krav til undersengen er:

-140x200cm

-Så billig så mulig.

-Underkant hævet små 20 cm over gulvet (pga opbevaringsskuffer under) 

-Så minimalistisk som muligt, da jeg ønsker en så lav højde som muligt på "overkanten" af sengen

-Robust nok til søvn og pigebesøg 


Vil en spånplade med 4 ben (evt. et 5. ben i midten) opfylde disse krav? Eller ville den skulle bruge yderligere afstivning. Hvis ja, hvordan ville det kunne laves lettest med ovenstående krav for øje?

På forhånd tak
Morten


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I mine unge dage var det en madras på gulvet, en kasse til sengetøjet og det var så det. Senere blev det til en spånplade med ½ tomme 4. brædder på højkant under.
Tomba.

Ja din nye seng skal jo kunne leve op til dine krav, så måske en go' ide med et 5. ben i midten, den skulle jo helst kunne bære.

Spånpladen skal have en tykkelse min.19mm og bor nogle huller til luft så din madras kan "ånde"

Du skal vel også ha' en art kant på denne så madrassen holdes på plads. det kan være en høvlet liste hele vejen rundt, afrundet/faset af hensyn til madrassen.

Så som min. en 19 mm. spånplade & nogle lister til at holde på din madras, og selvfølgelig dine ben/eller spånplade på den ene lang side samt ender.

(ryk dem lidt inden for kanterne så de ikke ser så klodsede ud)

Lav evt. 2 skuffer med hjul under, så du let og elegant kan køre dine ting ind under.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det allernemmeste er at købe/lave en lamelbubd i rette størrelse.
I begge ender en gavl fra gulv til 5 cm over lamelbunden. ca. 160 cm bred.
På langs midt under sengen enplade eller bræt fra gavl til gavl.
Ihver side et bræt. f.eks. 22x95mm, hvor der på indvendig side fastgøres en høvlet lægte. (Hvorpå lamelbunden kan ligge)
Det hele samles med 6 stk sengebeslag af påskruvningstypen.
Underneden bliver plads til kasser på hjul eller lign.

Det er det gode gamle "skipsbriks-koncept"
En spånplade á 25 mm. og 6 ØL kasser helst uden indhold. Bor lidt 20 mm. huller med ca. 30 cm. imellem i hele pladen, både på langs og på tværs. Indkøb selvklæbende burretape til at holde madrassen, så bliver den på sin plads selv når det går vildt til.
Hvis du bruger mælkekasser så slipper du for at drikke 6 kasser øl inden sengen er klar.
Annonce
Skrevet af hpox på 21 apr 2011 17:30
Hvis du bruger mælkekasser så slipper du for at drikke 6 kasser øl inden sengen er klar.

Nu bliver du lige pludselig kedelig at læse!! 
Du plejer da ikke at være så trist?

Med venlig hilsen
ktm

 

Joh, for mælken kan man bare hælde i kloaken uden videre skadevirkninger.
Og få sengen klar i en ruf.
Derimod tager det jo selv en habil alkoholiker næsten en hel uge at tømme seks kasser øl.
hpox.

Nå da jeg kender da nogen der er hurtigere til at tømme 6 kasser øl.

I vore dage er der jo kuns' 30 i en kas' ikke som i før i tiden da der var 50 + 2 - 3 stykker til at holde papiret for-stås.

Det var dengang man ku' få fliser i fingrene af at slæbe øl.

Men til gengæld kan sengen kuns' bruges til at sove branderten ud i, ved så meget indtag på så kort tid.

Go' Påske til jer alle herfra.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mon Tomba har tabt interessen, eller har vi skræmt ham væk
Nej, slet ikke. Jeg læser med stor interesse. Desværre virker idéen med øl-/mælkekasser som fundament ikke rigtigt, da jeg har brug for pladsen under sengen til opbevaring.

Men I mener altså, at en spånplade vil være stærk nok til at sengen blir robust, og ikke vil føles som en blævrende hængekøje? Ventilationshullerne vil vel også svække pladens styrke noget?

Tak for alle input

Morten
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis