en dejlig dag

hej jeg er blevet sikaneret i dag da jeg var ude at fiske med stang i århus bugten ved konternehavnen
 jeg gik efter sild men det var begrenset hvor meget jeg kom til at fiske da jeg var omrignet af mindst 10 tomler jeg talte det antal da de var oppe og venne på samme tid og hvor mange der var under vand på samme tid ved jeg ikke
det er det samme hver gang jeg er ude at sejle i de siste to år så kommer der tomler der er et sted mellem 2 stk og i dag 10 stk det er det største antal jeg har set i århus bugten på det samme sted
jeg tror at de kan li min motor at det er derfor at de kommer
man bliver hver gang forskregget mår de kommer op og puster en til to meter fra en og kommer vinden fra den rigtig side kan mand lugte deres dårlig ånde der lugter af fisk

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beklager min mangel på viden, men hvad er en tomle?

Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv :-)

det er den mindste tandhval der lever ved den danske kyster
og at jeg ikke skriver rigtig er det for at jeg er orblind
hilsen rene

Pyt med, at du ikke skriver rigtigt - Det er nemlig budskabet, der er vigtigt!
Jeg havde nemlig googlet på "tomle" og kun fået link til at køre på tommelfingere, altså at tomle den.

God Påske!

Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv :-)

Det er da flot, at du kan ryge ind i sådanne flokke. De er ellers kendt for at være meget sky. Jeg ville nok også give pokker i silden og i stedet for nyde synet af disse tomler, som du kalder dem.
Jeg går ud fra at det er marsvin, det handler om, dog ikke dem med pels som børn har i bure.
Jeg stod for et par år siden på det yderste af Falster og der kunne jeg se faktisk ret mange ude på revet. Det var første gang i mit ret lange liv, jeg så dem.

Med venlig hilsen
ktm

ja det er marsvin jeg var ude i dag der var osse nogle der ude men ikke så mange så der var heller ikke noget fiskeri i dag
jeg prøvet at fange en for 3 år siden det var en kamp at få den ind til båden og få klippet krogen af blinken der gik ca 10 minnuter hvor jeg skulle holde den ope så den ikke drukken den svømmet væk lise langsom man kunne se at den var udmattet men den klaget sig for jeg så den et par dage efter den kunne kennes på et par striper som den fik af linen
hilsen rene

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis